Salt/mineralsten?
Hej, alltså, jag vet inte riktigt, och jag hoppas att nån kanske vet! SKa man ha en salt/mineralsten till sina gerbiler?? Svara gärna! I behov av svar….
Gerbiler ska inte ha saltsten de får i sig tillräckligt med salt ändå. ;)

Saltsten ska de inte ha nej precis som #1 säger. Mineralsten däremot är bara bra. Se till bara så det inte är salt i den
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Mineralsten utan salt alternativt kalksten går bra att ge dem, men som de andra säger, det ska vara utan salt, läs innehållsförteckningen noga.

Jag andvänder en mineralsten till mina söta små bandaler :D Men de gömmer den alltid i spånet ;)
jiji mina använde den förut som kisssten, mycket praktiskt för mig, den var dock ganska äcklig :S Det var på den tiden jag inte visste så mycket om gerbiler och salt :)
Så dom ska då inte ha någon saltsten alls.? OM jag har fatttat rätt

Nej, inte saltsten 
Does it become a walk?
/Ida
Vad bra! Tack, men en mineralsten kan dom ha?
#8 ja det går bra, så länge den är utan salt. Kolla innehållsförteckningen, ibland skriver dom NaCl i stället för salt.

Jag har upptäckt att vissa inte har nån innehållsförteckning oxå. Då är det enklast att smaka lite på dem själv.
Does it become a walk?
/Ida
#10 om innehållsförteckningen saknas är väl varan olaglig? eller gäller det bara människomat?

Inte helt säker.. men jag tror att det gäller människomat faktiskt. Får ta o kolla upp det tror jag.
Does it become a walk?
/Ida
Tack så mycket!!
Det ska finnas innehållsförteckning på ALLT.
På någon utställning nu i höst så vann jag, eller en av gerbilerna rättare sagt *S*, en gnagsten utan salt, med innehållsförteckning. Men våra gerbiler var inte ett dugg imponerade eller intresserade av den, de föredrar sina toarullar :o)
Varför ska gerbiler inte ha en saltsten? Jag hade det till mina förut, och de använde den efter att de hade druckit. Är det skadligt?