R.I.P Gus och välkommen hit:P
Nej men gud har du köpt en bebis som inte ens har öppnat ögonen? Tyvärr finns inte så stor möjlighet att bebisen isåfall kommer att överleva. En bebis ska inte tas ifrån mamman före 5 veckor.
#1; Bilden är på hennes förra gerbil, den som dog igår.. Men jag blir också lite fundersam, för ni har väl inte fött upp en kull och behållt Gus?
#2 hoppsan, det missade jag.
Men den gerbil som visas på bilden är en liten unge, och var gus så liten så är det inte konstigt att han dog utan sin mor.
Eller så kanske det är en bild hon har fått från den som fött upp Gus? Det är ju mycket möjligt att Gus faktiskt var 6 veckor eller mer, men att hon inte har några nyare bilder på honom.
Jag kan inte tänka mig att någon skulle sälja djurungar som inte ens öppnat ögonen… eller ja, jag HOPPAS verkligen att det inte är så.
#4: Tänkte på det sen, att det kanske var uppfödaren som tagit bilden… :)
Bilden är tagen INNAN systern fick Gus, jag är den som födde upp honom, och han var 6 veckor när hon fick honom!
#3 han dog inte utan sin mor, eftersom han är född i augusti… skulle aldrig drömma om att lämna bort honom från mamman innan han var sex veckor :)
#2 Jo vi behöll gus, eller ja… vi behöll alla kullsyskonen i hela kullen.
#4 Hon har nyare bilder, men jag tror hon ansåg att den var sötast. Även om det är Jack på bilden som inte är så liten, och Dexter har öppna ögon och allt, så allt står bra till här hemma.
Inga för små bebisar, utan alla är över 6 veckor gamla, så… ja :)
hoppas detta redde ut saker och ting nu ;)
#1. Jag skulle aldrig låta min syster köpa en gerbil som är yngre än 6 veckor, då jag är den som håller i inköpningen utav dem. :)
Ursäkta missförståndet, det såg bara så fel ut
Lycka till med den nya lille parveln då 

Tack
Louen: Okej, det förklarade saken =) Visste inte att ni födde upp, kul! :)
Lycka till med grabbarna nu, också hoppas vi att olyckan håller sig borta… 
#8 hehehe :)
#10 hehe, nja det blev en kull, men vågar inte ta fler, för då blir det handparning, och det har jag ingen kunskap om :) Bäst att ta det lugnt då :) men hade gärna fött upp en till kull :)
Tack :)