ABBA-kullen
Nu är vår första kull påväg :D Mamma är Guldgruvans Tender Touch och pappa är Alladins Laphroaig (Lappis)
Dom väntas komma om ca 2 veckor. 2 honor kommer säljas med två av mina äldre honor här hemma (se separat annons) ,om det blir några tjejer förstås ;) Men alla hanar som kommer går att tinga.
Bor i Luleå, men kan transportera till Stockholm vid Jul.
Jösses vad fin Lappen blivit :O) blir riktigt glad när jag ser honom.
#3 jo han är fin han :) Ett riktigt charmtroll ^^
o ja riktiga skönheter är de bägge två 
#5 tack så mycket ^^ Är så glad då båda är jätte trevliga och snälla :D Är riktigt lyckligt lottad 
Ungarna lär ärva deras beteende mer eller mindre, så ungarna blir nog väldigt framåt och aningen envisa (Lappis är den envisaste filur jag haft). Men tror att de även kommer vara ganska lugna, då mamma är väldigt lugn (om hon inte är stressad). Pappa kan även han vara lugn, om det inte har med bus och godis att göra ;)
hihi, spännande!
Någon som har förslag på någon ABBA låt som skulle bli ett fint namn? Mamma Mia är redan borträknat ;)

Waterloo?
Money money money?
*tänker så det knakar*
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Dancing queen
Chiquitita
Super Trouper
Does it become a walk?
/Ida
Tack för förslag, kan tyvärr ej regga dubbelnamn, men får köra utan mellanrum ;) Chiquitita tyckte jag mycket om :D
Har tänkt på lite namn (kollat cd-skivor)
Honor:
Angeleyes
DancingQueen
Chiquitita
Hanar:
Waterloo
Fernando
Supertrouper
Komemr fler, men kom som sagt med era favoriter :)

Kan inte regga dubbelnamn? Varför inte det? Va trist om man kommer på nåt som man faktiskt vill ha!
Does it become a walk?
/Ida
#14 inte reggad uppfödare i SHF, så endast enkelnamn med max 12 tecken

Men jisses.. ursäkta, men vilken fånig grej. Hade inte hört talas om att det va så innan. Varför i hela friden begränsar man en sån sak 
Does it become a walk?
/Ida
#16 ja du… men man får komma på korta namn tills man e reggad ;)
Fritt och maila in till föreningen och klaga om man inte är nöjd med reglerna kring namn regg.
Pma mig om ni vill ha mailadressen.
#16 Det begränsas av den enkla anledningen att det bara finns 30 positioner till att skriva namn på i det dataprogram som används. När en uppfödare blir registrerad uppfödare så vill den ju ha in sitt uppfödarprefix före namnet och då ska det få plats på dessa 30 positioner.
Ta en reggad uppfödare, Hälsingeskogens t.ex., det är 15 positioner så hon har alltså bara ytterligare 15 positioner inkl mellanslag att vifta på. De flesta uppfödare har mellan 10 och 15 positioner i sitt prefix, Guldgruvans här ovanför har t.ex. 11 positioner, så det är inte så många fler positioner för en reggad uppfödare än en icke reggad alltså.
Så det enda fåniga #16, är att programvarutillverkaren inte gjorde större utrymme för namn.

Men herregud, nu får ni väl ta o tagga ner. 
Att jag tycker att det är en fånig grej att begränsa namnen har ingenting med föreningen att göra. Varför tar ni åt er som läskpapper så fort man säger någonting som inte passar er? Om jag tycker det är en fånig grej att begränsa djurens namn så får jag tycka det. Oavsett om det beror på någon enskild persons påhitt eller ett programs begränsningar.
Jag har inte sagt något negativt om föreningen som sådan så sluta försöka få det till det.
Does it become a walk?
/Ida
Vänligen gå tillbaka till topic nu. Vill ni fortsätta diskutera registrering och namn så ta det privat eller i en egen tråd.
//Tassy - Sajtvärd
#19 tack för förklaringen dock :) Hade ingen aning.
Hur snabbt brukar honorna gå upp i vikt? Här verkar det vara ca 1 gram om dagen :S

har det blivit några babbar ännu?