Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 967 ggr
Tobias844
0

OT: Hudiksvalls folk?

Hur många här är det som är från hudiksvall? ^^ är nyfiken. Jag själv är från hudik iaf :P ^^ hoppas jag inte är ensam om det bara :P

MsNattiz
0

haha, mej vet du ju redan iallafall ;D

Tobias844
0

#1 sant XD finns det fler? XD

[Tassy]
0

Jag känner till en till hudiksvallsbo iallafall :)

Sedan kommer jag så småningom att finnas i närheten av hudik också från 1a dec.

[Katteeen]
0

Jag bor i Hudik, men det visste du kanske redan om, vet inte riktigt.. =P Också vet jag minst en till, men vågar inte skvallra X)

Tobias844
0

#3 oki najs :P ^.^ vart kommer du vara iggesund?

#4 jao :P såg det på din press :P

[Tassy]
0

#5 nej jag kommer att finnas i utkanten av Ljusdal. :)

Tobias844
0

#6 oki. gå djurvårslinjen linjen i ljusdal? den planerar jag att gå. djurvårdslinjen <3 ^^

[Katteeen]
0

#7; Då ses vi där, ska också gå Djurvård =P

[Tassy]
0

#7 hehe, jag är 20 och har gjort klart min gymnasietid Flört

[Katteeen]
0

#9; Kan inte säga annat än lyllos dig =P SÅ less på skolan -.-'

[Tassy]
0

#10 åjo, även om gymnasiet är slut är inte pluggtiden slut Flört Ska läsa in några fristående kurser nu, sedan blir det universitetet nästa, förmodligen i Skara som djursjukvårdare Flört Jag har många år kvar att plugga.

Tobias844
0

#8 om jag kommer in som jag vet att jag inte gör :'(

[Katteeen]
0

#12: Hm, vad tråkigt :/
Om jag INTE kommer in vet jag inte vad jag gör.. Kan inte se mig som nåt annat än veterinär :S

Tobias844
0

#13 mm :/ skolan ser inte till att jag får den hjälp jag behöver. har IG i matte och idrott…

Okej, tror du skulle passa på andra jobb också ^_^

[Katteeen]
0

#14; Det tror inte jag. Men nu går vi tillbaka till ämnet tycker jag ;P

[Tassy]
0

#13 om du vill bli veterinär så är enda chansen att gå naturvetenskapliga programmet med fullt betyg i alla ämnen. Annars har du ingen möjlighet att komma in på veterinärprogrammet universitetet, tyvärr. Det är så otroligt poppis att bli veterinär.

Att gå djurlinjen gör i princip att man kan utbilda sig till djurvårdare, med lite tur djursjukvårdare. Kontakta din syo-konsulent för mer info.

Tobias844
0

#15 oki ^^ hmm fanns iaf fler hudikbor här än vad jag trodde ^^

[Katteeen]
0

#16; Mäh, det var konstigt :S På naturbrukslinjens hemsida står det "Vill du läsa vidare till veterinär?", också en massa info om vilken högskola man ska söka in till efter gymnasiet :O

[Tassy]
0

vad finns för kurser att läsa på naturbruk? För att ha behörighet till veterinärprogrammet krävs följande:

Behörighet
Förutom grundläggande behörighet för högskolestudier krävs följande:
- matematik D
- fysik B
- kemi B
- biologi B
- svenska B / Sv 2 B
- engelska A

Om du kommer ha behörighet så kolla upp vilka universitet du ska söka på och ställ dig i bostadskö redan nu, det kan vara riktigt svårt att få tag i bostad, särskilt i Uppsala.

[Katteeen]
0

#19: Såhär stod det på NB:s hemsida;

"Om jag vill läsa vidare ?
Studerande som funderar på att läsa vidare till veterinär väljer nu mer och mer att först gå 3 år på ett NB gymnasium med Djurvård för att därefter läsa in sin NV kompetens (kemi, fysik, matte C,D) direkt på högskolan eller Komvux.
Läs mer på www.slu.se"

Är beredd att läsa nåt år extra för att få en bra utbildning :)

Glader
0

bor i närheten av Hudik :)

[Tassy]
0

#20 dåså, bara du är medveten om det Flört

[Katteeen]
0

#22: Jajemen :)

Tobias844
0

#21 oki ^^ vart bor du då?