Buffig Gerbil.
Hejsan, jag ville bara undra vad man ska göra om en av sina gerbiler buffar och naffsas? Det gör min Torkel. Han är visserligen uppfödd i en djuraffär men ändå! Snälla hjälp!

ingen?:(
om den buffar så vill den ju nånting, och hjälper inte buffandet så brukar dom tillslut nafsa för att få en reaktion.
När buffas han? Försök klura ut vad han vill.
Vill han komma fram någonstans? Letar han mat/godbitar i din hand?
En av mina gör samma sak, men mest då när han suttit stilla för länge (enligt honom) i min hand. Då börjar han buffas, och till sist får man sig ett tjuvnyp. Har inte lyckats få bort det än tyvärr :( men skam den som ger sig ;)

2#
Det är precis som isafisas gerbil!:O Fast när jag håller honom löst så buffar han men när jag håller tag inte hårt men ändå inte så löst så sitter han stilla men han nafsar nästan direkt:/

3#
Ja precis ;) Skam den som ger sig :D<3 Ni får gärna hjälpa mig och ge lite tips på vad man kan göra!

Och så måste jag tillägga att han ser välldigt arg/rädd ut :/ :(
arg blir han antagligen när han inte får som han vill 
Blås på honom om han inte lägger av. Se till så ni verkligen får en reaktion också, så dom inte bara ruskar på sig som "va vad var det där?" dom ska förstå att det är ett "fy". Man kan få blåsa ganska hårt.

Hihi ;) Okej! Jag försökte först men sen tänkte jag .. Hm , varför? N förtår jag! Trodde först att han skulle lungnas eftersom man kanske skulle blåsa lungt, Men nu förstår jag! Jag ska försöka att arbeta med honom så mkt jag kan utan att glömma bort frasse :D
Börjar på direkten! <3
så bra. 
ja ibland är det lätt att missuppfatta 

Hihi ja;)
Men nu bajsar han är man blåser på honom x) Fattar inge :O Och han fortsätter men ett tag såsåg han faktiskt rätt söt ut x) men sen när han skulle ner iburen så naffsa han mig. då släppte jag ej ner honom och så blåste ja. Mamma bara: Emma vad gör du?? Jag bara - BLÅÅSER XD
Sen andra gången naffsade han igen och då gjorde jag samma sak. Den 3 dje gången täkte jag över hans ögon oc släppte ner honom. Då gick det minsan bra xD Ja vetej om jag gör rätt men säg till isf:O
om han bajsar så tyder dt på att han är stressad och skrämd. Han fick nog en del att tänka på nu när han plötsligt får "skäll"
kanske fattar han snart varför matte skräms så, förhoppningsvis. Håll koll så han inte blir rädd för dig.

Jag gosar med honom när jag har blåst så att jag liksom förlåter honom !:) Så vi kan börja om , Hoppas han ej blir för stressad så han dör!:'( Min söte lille skit!<3
nejdå inte dör han av det, det som kan hända är att han nyps av rädsla i stället.

Aha okej! *pustar ut* :D Ska sova men vi hörs imorgon. Kraam <3
en grej vi kör med som verkar funka ok är att vi blåser när han nafsar, och håller kvar honom några extra sekunder för att se om han slutar eller inte. Slutar han får han hoppa ned, fortsätter han blir han kvar i handen. Han blev riktigt grinig första gången ;) Men nu fattar han direkt vad som är pågång
#15 hah, det körde jag med en av mina trotsungar här hemma, han fick sitta i handen nästan en timme innan han gav sig. Han ville inte låta matte vara bossen
Men han gav sig på fel person
Men efter den dusten gjorde han aldrig om det. *fniss*

haha :D

*putt*
hur går det? hjälper det att blåsa på honom när han bits?

Jodå, han har redan blivit lugnare:D
vad skönt. 

Ja:D Idag så hopptränade vi ;D Lite svårt men bra gck det med :D
åh vad skoj! 

ja ;D Lite svårt :D Och hela badkaret blev bajsigt xD <3 Men som tur går det att spola bort :D:D måste fixa hinder XD