Olycka.. :'(
Igår kväll när jag satt vid datorn, så hade jag Rufus med mig lös på skrivbordet. När jag tittade bort 1 enda sekund ramlade han ner från skrivbordet och jag hörde ett litet duns :'( Han hade försökt klättrat upp på gardinen, men antagligen misslyckats :/ Han har sin vanliga balans än så länge, hoppas verkligen inte han fick nån hjärnskada.. Men han bröt i alla fall benet, tror jag. Han har ena frambenet in mot kroppen hela tiden, också sträcker han aldrig ut sin lilla tass, den är liksom knuten. Vet att det läker av sig självt efter ett tag, oftast. Men om han har fått en hjärnskada kommer jag dö, då är det ju mitt fel ;( Uscha, mår så dåligt när jag ser hur svårt han har att klättra.. Men han verkar i alla fall inte ha ont. Snyft, be för att han klarar sig undan med ett brutet ben, är ni snälla :'(
Usch då :/ De brukar klara sig undan ganska bra när de är vuxna, så att han verkar må bra nu är bra! Benet kommer ju läka, så jag håller alla tummar och tassar i familjen för att det läker bra och att han inte är allvarligare skadad! Tänk positiva tankar!
Kram kram kram
Usha stackars liten då :(
Är det frambenet som är skadat så kan han behöva blötmat som han inte behöver hålla i och skala. Till exempel barnmat, gröt, olika frukt/grönsakspureér etc.
Håll koll när han äter så ser du fort.
Hade han fått en hjärnskada hade du redan märkt det. Däremot så kolla tänderna på honom så de inte är avslagna eller sitter löst om du inte redan har gjort det.
Lycka till!
Mvh Tassy
Oj, missade att folk skrivit i den här tråden ^^ Tack för svaren! =) <3
Rufus verkar må jättebra fast han inte riktigt kan använda tassen, men han skuttar omkring som vanligt i alla fall :) Äter och dricker gör han som vanligt och balansen är bra, så jag vågar nästan säga att han inte fått några större skador, vad jag kan se :)
#2: Ja det är framtassen, har gett dem kokt quinoa idag + vanliga fodret, gurka och lite sallad fick de för någon dag sedan, han äter som han ska ;D
Tänderna verkar det inte vara något fel på, han nafsade lite på mina fodersmakande fingrar idag (hade nyss blandat en smet till havrekex ^^) så då passade jag på att känna om de satt fast, vilket de verkar göra ;)

Aj då=/ Om du har nån mindre bur kan det vara bra att låta honom o kompisarna bo i den ett tag tills benet läker. Då kutar de inte runt så mycket. Så gjorde jag när en av mina hanr bröt benen iaf:)