Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 379 ggr
Pose-idon
0

Undrade frågor :]

Jag bara undrar ^^ Hur gammal och hur länge tkr ni man ska ha gerbiler innan man blir uppfödare?

//Elin

[Tassy]
0

Jag personligen tycker man ska ha haft gerbiler i minst ett år innan man ger sig in på uppfödning, helst längre.

Åldern är svårt att svara på, man mognar så olika fort. Men inte under 15 om man ska sköta allting själv.

Kimmie
0

Jag tror inte riktigt det handlar om ens ålder och hur länge man haft djuret som är avgörande om man bör vara uppfödare eller inte. Jag tror mer det handlar om hur pass mogen man är för att ta på sig ansvaret. Man ska kunna fatta beslut som att man kanske inte ska ta en viss kull för att man inte är säker på att man kan få alla sålda och inte kan behålla dem heller. Att man då i sin mognadsprocess kan avstå från att ta den kullen istället för att sen stå där och kanske göra drastiska beslut så som sätta gerbilerna i en dålig djuraffär.

Är man ganska ung så ska man tänka på att det finns en vuxen nära till hands som kan ta det största ansvaret om någonting skulle hända, så som att få iväg gerbiler till veterinären eller få djur sålda som inte får plats.

Sen ska man ju självklart själv kunna ta ställning i frågor som, Har jag djur som passar till avel, har jag plats och tillräckligt med kunskap osv.

Detta är bara mina personliga åsikter som uppfödare och det är kanske inte alla som tycker som jag :)