Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1062 ggr
fridelfina
0

Råd om vinglig gerbil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den äldsta av dotterns gerbiler, Penny, vinglade jättemycket i förrgår. När hon stäckte upp sig på bakbenen så tappade hon hela tiden balansen åt höger. Vi omplacerade då henne och Candy (hennes dotter) i en lite mindra bur med bara lite spån i botten och något de kunde ha som krypin, en stor gurkbit så hon inte skulle behöva stå på bakbenen och dricka i flaskan. Igår så var hon som vanligt, men jag undrar ändå om ni har några tips på vad det kan ha varit?

Hon är 2 år, kanske jag ska tillägga

[Tassy]
0

Åh, det är nog nästan omöjligt att svara på såhär, men troligen något som påverkade balanssinnet eftersom hon repade sig igen. Kanske någon liten infektion eller något. Jag kan bara gissa.

Var uppmärksam på om det kommer tillbaka.

Mvh Tassy

fridelfina
0

Tack, förstår att det inte går att säga vad det var, men man blir lite mindre ensam om oron när man skriver om det! Glad

Internet är underbart på det sättet, någon hör - man finns. Såg också ett annat inlägg om vingliga gerbiler, vi får hoppas att detta bara var en engångsföreteelse. Kanske hon bara var nyvaken eller nåt, vad vet jag? Men man blir orolig då de är så små å inser att det också är små symptom man bör vara observant på.

[Tassy]
0

jo jag förstår precis. Glad

håller tummar och tassar för att det inte kommer tillbaka.