Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 706 ggr
Jojjan97
0

Pigga små djur ??

Heej jag har tänkt att köpa en eller två styckna gerbiler och undrar om dom är pigga eller lite lata ??

Skulle vara kul att få veta lite merSkrattande

M.V.H Johanna

http://johannasfotografier.weebly.com/

Angelclaw
0

Det där är väl individuellt, men nog är gerbiler pigga, oftast ^^

och man ska inte köpa en, man ska alltid ha två då gerbiler är flockdjur och mår dåligt av att vara ensammna.

Det finns många bra artiklar här inne jag tycker att du ska läsa, då får du säkerligen svar på de flesta av dina frågor.

Lycka till. :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

vekan
0

Alla gerbiler jag har stött på har varit väldigt pigga.

Har själv två honor och dom är aldrig still och dom vill alltid busa.
Men ibland kan dom mysa med matte en stund också förstås. Skrattande

Det sägs att honorna ska vara lite piggare och hanarna lite lugnare. Men detta tror jag är väldigt olika. Flört

Precis som angelclaw skriver finns det massor av spännande artiklar att läsa igenom. Glad

Du kan även titta in på svenska gerbilföreningens hemsida där hittar du också en hel del fakta. Flört

Frågor kan du självklart ställa här i forumet också. Glad

Gerbiler är flockdjur och ska aldrig leva ensamma.

TrisseCRX
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gerbiler är oftast pigga. I alla fall mina.. Och dem behöver utrymme att springa på. Annars kan dem bli tjocka.

Jag hade en förut som blev 5 år och han hade liten bur. han vägde 600 gram och han var tjock.. men han blev avlivad..

Solaika
0

#3 Ursäkta, men jag har väldigt svårt att tro på att du hade en gerbil som vägde 600 gram.
Min största väger 123 och han är STOR. Tassy har en grabb som har vägt 160 gram och han såg ut som en boll! En gerbil som kommer upp i typ 200 gram skulle högst troligt dö ganska fort pga att den inte kan röra sig och av för högt tryck på de inre organen.
En gerbil på 600 gram skulle bara se ut som en fetthög med svans. Men visst, va han så stor så kom gärna med bildbevis. Gerbilen på den bilden du har i inlägget kan aldrig väga några 600 gram. Det köper jag inte.

Däremot har du helt rätt i att gerbiler vill ha utrymme, men det har inte bara med att de inte ska bli tjocka att göra. Utan det är för deras allmänna välmåendes skull. Har man en lite mindre bur krävs det att man har dem ute oftare så de får springa av sig i sängen, soffan, badkaret eller ett gerbilsäkrat rum.

Dessutom ska man aldrig ha en gerbil ensam.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Jojjan97
0

Hej tack så mycket för alla era tips jag blev jätteglad att få veta det Tungan ute

Men jag har också rätt svärt att tro att en gerbil väger 600g ??

http://johannasfotografier.weebly.com/

[Tassy]
0

Nej herregud nej en gerbil kan omöjligt väga 600 gram. Om man tänkter lite så är faktiskt 500g ett halvt kilo. Att en gerbil skulle väga över det är inte möjligt. Möjligen att den vägde 60 gram.

Mvh Tassy

Bullerbytjejen
0

#3 ja 600 gram väger inte ens mina råttor :O (förutom en som väger 730 gram och han är en feting)

burmesee
0

730 g?  Skrev du fel? Det här blir bara mer mystiskt… ;P Jag har en gerbil som väger 5 kg! XD

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Bullerbytjejen
0

haha ne min kodum väger 730 gram och är alltså en råtta, ingen gerbil :-P

Pose-idon
0

#8 Öuum… Min katt väger lixom 5kg o.o

//Elin

burmesee
0

jag drev alla :D
#9oups trodde du menade ökenråttorna ;)