Hur sak jag få han att ändra sig?
jag bor med min kille i en tvåa.. jag har blit sugen på att skafa en gerbil men min kille vägrar för han vill inte ha några gnagare i lägenheten om den rymer.. Har försökt allt jag kommrer på men han ger sig inte..
Några tips?
Har för mig att jag läste att honor kan va ensma för dom kan va mer "våldsama" än hanar?
#2 då har du fått fel info, tyvärr. Gerbiler ska alltid hållas minst två, däremot är honflockar svåra att få att fungera, så de ska inte vara fler än två. :)
Mvh Tassy - Sajtvärd

Nej, de ska hållas i par. Hanar kan du ha fler än två medans honor funkar bäst två och två, annars finns risk för bråk.
Enda gången man kan ha en ensam gerbil, är om de absolut inte går att få ihop med någon burkompis, men detta är sällsynt enligt mina erfarenheter.
#4 haha, samma svar nästan samtidigt :P inte illa
Ok =)..
Har fåt han att ändra sig ;).. lite tjat så han är nog inte glad på mig nu. Men han lugnar sig nog
lycka till :)
Här på sajten finns bra artiklar om gerbiler, och massor av kunniga människor att fråga, så passa på att ta reda på så mycket det bara går om dessa små underbara djur.
Mvh Tassy
har en massa fackta i en parm om dom som jag har skrivit ut o ska läsa =)
#9 har sprat en massa trådar härifrån.. ska kålla runt lite nu o se om de komit några nya sen sist jag sprade fackta
#11 Självklart jag vill alltid mina djurs bästa