Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1155 ggr
Gits
0

Gräver i hörnen!

Hej jag är ny med gerbiler och jag undrar varför dom gräver i hörnen hela tiden!

vekan
0

Hörngrävande hos gerbiler beror på att dom inte får gräva gångar. Eller att dom inte växt upp med möjligheten. Det kan även ligga i generna. Det är svårt att få bort detta helt. Men genom att ge dom mycket spån så att dom kan gräva gångar och ser till så att det finns mycket leksaker, kartong m.m så att dom aldrig har tråkigt kommer hörngrävandet att minska mycket. :o)

91Marran
0

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/3817

skaffa en sådan här bur, skaffa massa rör som de kan springa i som går under hela buren, men båda öppningarna ska vara så att de kan komma upp från underlaget igen.

skaffa en jättestor, djup låda och fyll den med sand! minst som en glasspaket!

Mvh
Mig

Solaika
0

En sån bur behövs aboslut inte! Kan man undvika galler så ska man!

Det bästa sättet att aktivera gerbiler är omväxling. Ordentligt med spån så de kan gräva sina gångar, ge dem kartong och träsaker att gnaga på och ta ut dem en stund varje dag. Mina får springa i badkaret en stund ibland eller med oss i soffan. En hamsterhage kan oxå vara en idé att skaffa så kan de springa på golvet. Sen kan man gerbilsäkra ett rum oxå. Se till att inga sladdar går att äta på och att det inte finns någonstans där de kan ta sig ut.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#2 som jag sa i en annan tråd till dig: man ska inte ha gallerburar.

Nu vill jag inte se mer reklam om den buren.

/Tassy - sajtvärd