höfråga..
jag hittade nått slags pressat hö på en zoobutik i högdalen igår, det ser ut som runda halvhårda bollar som e gjorda av 100% hay, det va nått bra märke vad jag fattade. Kan man inte ha sånt istället för vanligt hö? Tänkte det tar ju mycket mindre plats och det ger kanske gerbilerna lite mer arbete att knapra på det, det var alltså inte hårt som pellets, utan som trokade bollar typ… vad tror ni om det?
Hö i allmänhet är väldigt onödigt tycker jag. Gerbilerna kan boa med toapapper och det blir jättemjukt och mysigt. :)
men äter dom inte lite på hö't också eller har dom bara det att boa med? tyckte dom där bollarna kändes lite logiska på nått sätt, lite jobb och lite gott och lite nyttigt..eller?

man brukar köpa sådant pressat hö (höbricketter)för att det inte ska damma. tex för dom som är lite allergiska mot hö.
jag ger inte hö till mina heller så jag vet inte om dom äter det.
men gör dom det, så varför inte? även om det inte är livsnödvändigt för dom.
jaaa, men det e nog sånna jag menar…tror jag :-P
men det är inget nödvändigt då med andra ord? känns ju onödigt att köpa hö då om dom inte behöver det :-P men jag tänkte ändå köpa en sån påse så kan dom få nån bara så får dom göra vad dom vill me dom 
om du vill ge dem det så tror jag inte det ska vara några problem :) Själv ger jag hö typ någon gång i månaden :) Mina äter det inte vad jag har sett, bara att busa runt i. Men prova, du förlorar iallafall inget på att prova det :)
ne , men..haha kanske inte så lätt att busa runt i en sån liten boll *skratt* om dom inte äter på det så e det ju meningslöst att köpa sånna briketter
Äh jag hoppar hö't så får dom toapapper istället 
Nej, gerbiler äter inte hö och behöver inte hö till skillnad från många andra djur.
en del gerbiler mumsar gladeligen i sig hö, jag har själv några, dock gnager de flesta bara sönder höet, så då kan man lika gjärna ge annat gnag i stället, som inte kan föra med sig ohyra lika lätt. Hö består mest av fibrer och lite proteiner och annat som de lätt får i sig på enklare vägar genom en bra mat. Det finns inget behov för dem att äta hö helt enkelt. Vill man ge hö så ok, men det fyller ingen funktion. Dock ska man undvika att köpa stora pressade förpackningar med hö, de är väldigt dammiga och det är svårare att upptäcka ohyra om det följer med på köpet 
#9 Ja till råttor är det ju BIG NO NO när det gäller hö, för damm och ohyra, så jag var lite missnöjd utifall dom skulle behövt hö måste jag ju säga, därför jag tänkte på dom där briketterna hehe.. men då får det vara helt då, om det inte gör nån nytta hihi..