Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 524 ggr
ParaKiss
0

Sätta ihop gerbiler

Jag har tidigare läst lite här o där. Och hört att det är jätte svårt o sätta ihop gerbiler med varann…? Och att de kan döda varann, osv. Om det kommer en ny in.

Jag undrar, om man har två gerbiler, ena går bort. Är det då helt omöjligt att sätta in en ny då? Eftersom de ska ju ha sällskap. Eller ska man låta den som lever vara själv? Men det går ju inte heller… :/

ParaKiss
0

Kan nämna att det är honor.

isafisa
0

om du sätter henne med en 5-6 veckors bebis så ska det gå bra. Äldre än så kan bli svårt.

[Tassy]
0

Om du söker i vårat artikelarkiv så sa det finnas en artikel om ihopsättning där Flört

Annars som isafisa säger så är det en liten bebis som gäller, mycket viktigt att den inte har hunnit bli könsmogen, därav den låga åldern. Tar man det lugnt och försöktigt så ska det inte vara några problem. Ta gärna hjälp utav en erfaren gerbilägare/uppfödare också, om möjlighet finns.

Mvh Tassy

ParaKiss
0

Ok =) Vad bra =) har nämligen 2 gerbil tjejer hos mig som är djurhemmets. men börjat fundera på att behålla dem lite. Hur gammla kan gerbiler bli? Är de som hamster? Ena är snart 2 år allafall.

[Tassy]
0

runt 3-5 år är normal livslängd, så lite äldre än en hamster blir de Flört

ParaKiss
0

Ok . Vad bra =)