När kan man börja märka?
Hej, har mitt första avelspar ihop nu, men vet inte om dom har parat sig. Dom betedde sig som om dom skulle para sig för någon vecka sedan, och nu undrar jag när man kan börja märka att honan väntar bebbar?
Kram
Det kan vara jättesvårt att se, men någon vecka innan födsel brukar man kunna se att hon buktar, men det är inte alla som visar och är det bara en eller två bebbar så är det inte säkert att man ser det alls utan får en överaskning när man kollar i buren :O)
Precis som Åsa säger så är det väldigt individuellt. Vissa syns det inte alls på, andra ser ut som tennisbollar (se min tråd "snart är det dags"
) men runt två veckor in på graviditeten kan man tidigast, med lite tur, ana att honan blir lite rund om magen.
Med ordet "buktar" menas att honan får en liten putmage, ifall du undrar. 
Varma lyckoönskningar
//Tassy

ja jag såg kanske 2 dagar innan dom föddes tidigast att min va dräktig..då buktade det lite och det var 3 ungar
Tack så mycket :) Så spännande ^^ Men jobbigt att vänta ;)

Har du hållt koll på hennes vikt? Ofta brukar de ha gått upp iaf ett par gram första veckan. Dock är också det mycket individuellt:-)
Är också nyfiken på min Daisy ^^ Men tror faktiskt det börjar hända nåt nu ;) Hoppas det går bra med dina:)
//Elin
jag vägde henne igår, så ska kolla om några dar igen. tror hon gått pp några gram, men är osäker :S
Vad kul! Är det Tender?
Kram!
Japp det är det :)
Det verkar som om det är bebbar påväg, på bara några daar gick hon från 83-87 gram, sen tycker jag mig se en liten utbuktning på magen ^^ Kullen kommer vara döpt efter ABBA låtar :)