Hej hej !
Jag e ny här på gerbiler, jag hänger vanligtvis på råttor då jag har ett gäng sånna, men nu e jag lite nyfiken på att sedan skaffa gerbiler igen. Jag hade två när jag var liten, och minns väl inte mer än att jag tyckte dom va roliga, det va inte så vanligt då tror jag, jag hade två agoutihonor som va himla roliga. men nu e jag här iaf och har kastat mig in bland alla artiklar och inlägg. Tänkte bara säga hej
Och tänkte fråga om det finns nån tråd eller artikel på alla färger och sånt, gärna nån med mycket bilder, för jag hade ingen aaning om att det fanns så många färger nu för tiden, jag trodde bara det fanns typ svart och agouti typ :D
och finns det någon lista på uppfödare var dom finns och vad dom avlar på osv ?
Hej och varmt välkommen!
Om du kikar bland våra länkar så finns en del uppfödare samlade där, annars får du kika runt lite på forumet och kika in på personliga sajter.
Lycka till, mvh Tassy

Välkommen hit :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
ooooh ja, hittade massa bra länkar, hade inte en tanke på länkarna, tack så jättemycket :D
Rekomenderar annars varmt att besöka någon av de två föreningarnas hemsidor också. Där finns lite länkar på uppfödare och sådant. Själv är jag aktiv i SGF: www.gerbilclub.com
Den är ganska segt uppdaterad då det hålls på med en ny men lite info finns där iaf.
Jag saknar nått på datorn, så jag kan inte se den sidan, eller jag ser sidan men allt är blockat i menyn ..
Hej hej 
//Elin