Sökes avelsdjur
söker mest ivory cremé och grey agouti. men även andra djur kan vara av intresse.
någon som har bebisar? (vuxna går med bra, gärna som går att ställa ut)
upp!
sista försöket på att hitta djur nu.

Måste bara fråga.. Hur kommer det sig att det står på din msn att gerbilerna är till salu för att aveln ska upphöra.. och sen efterlyser du avelsdjur här?.. jag blir lite fundersam ärligt talat..
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
visste att den frågan skulle komma, varav jag skrev i mitt inlägg att det var sista försöket här.
och dessutom, vad gör det om jag söker djur ändå? skulle ju kunna ha varit en kompis eller något som velat ha. och i texten under rubriken står det att jag vill ställa ut, och då känner jag att full stamtavla är lite roligare att ha än zoodjur, för då vet jag var dom härstammar från.
Så det kan finnas massor av anledningar till att jag vill ha nya djur, även då jag funderar på att lägga av med uppfödningen för en tid.

Ja, visst.. men det står att det är avelsdjur som sökes.
Sen måste jag ju säga att jag ändå inte förstår varför du söker djur.. du har en massa djur som du ska sälja. Har du bara djur utan känd bakgrund som du har avlat på hittills då eller? Om du nu är ute efter djur med stamtavla nu?
Om man ska ställa ut ett djur så är det väl utseendet och temperamentet som är viktigast, inte stamtavlan?
Om en kompis till dig vill ha djur, så har ju du till salu.. så varför söka här?
Jag kan förstå om du tycker jag är obekväm nu.. Men jag kan faktiskt inte alls förstå varför du skulle köpa nya djur när du har massor. Spara några av dem istället och OM du nu vill föda upp igen i ett senare skede i livet så kan du söka nya avelsdjur då.
Does it become a walk?
/Ida
okej.
Som jag skrev är detta mitt sista försök att hitta avelsdjur innan jag bestämmer mig för att lägga av.
Jag har inte en massa djur, jag har två kullar med bebisar, och 6 vuxna djur till salu. Inga av mina vuxna djur jag säljer är till avel.
Alla mina djur har full stamtavla, även om jag inte registrerar dom, så har jag ändå koll på föräldrarna och deras föräldrar långt tillbaka.
Jag vill ha stamtavla på dom djur jag söker, för dom är lättare att sälja till uppfödare och det är mitt mål att mina djur blir vidareavlade på och utställda, något som främst uppfödare gör.
Jag har inga grey och ivory till salu, så är det min kompis som hade sökt detta hade hon inte kunnat köpa av mig.
Jag förstår inte vart du vill komma, men jag måste erkänna att jag tycker du är väldigt otrevlig mot mig, och jag förstår inte var du vill komma eller om du försöker smutskasta mig. Inget av det är något jag behöver.
Jag kommer spara dom bebisar som jag behöver ifall jag kommer fortsätta avla, så oroa dig inte.
Avesdjur eller inte, det angår faktiskt inte dig vad jag söker för något och till viket syfte :)
Dom som ska sälja till mig kommer få reda på alla mina planer för deras djur.

Jag har inte varit otrevlig alls. Även om jag, som sagt, kan förstå om du upplever mig som obekväm med mina frågor.
Hur som helst var allt jag ville få reda på hur du tänkte och det tycker jag du har svarat på. Därför lämnar jag den här diskussionen nu och så kan tråden återgå till ämnet.
/ Ida - medarbetare
Does it become a walk?
/Ida
upp igen.