Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 625 ggr
[eternitys]
0

Hjälp med färger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Finns det nån som har lust att hjälpa mig med de här killarnas färger. Jag är lite osäker på dom.

Här är den första killen

[eternitys]
0

Här är kille nummer 2

[eternitys]
0

Och här kommer den tredje och sista killen

Guldgruvans
0

Nr 1: Grey agouti, Pied collared

Nr 2: Agouti, Pied variegated?

Nr 3: Slate, Pied Variegated

Bara gissning från mig, svårt och bedöma när man inte har dom i hand. Däremot färgerna är jag säker på.

Beaver
0

rätt.

[eternitys]
0

Tackar, tackar.

[eternitys]
0

Då passar jag på med en färgfråga till.  Jag har ett gerbiler till här hemma som jag är lite osäker på vad gäller färg och teckning. Den ena tror jag är P.E.W. men den andra är jag lite osäker på. Vill ni hjälpa mig med dom också.

Här är dom tillsammans

[eternitys]
0

Här är den som jag är osäker på.

[eternitys]
0

Glömde tillägga: båda är rödögda

[Tassy]
0

de vita kan vara nästintill omöjligt att svara rätt på genom enbart bilder. Dels kan blixten luras och dels finns det färger som är identiska med varandra. Vet du vilke färger mamman/pappan och mor- och farföräldrarna har?

[eternitys]
0

tyvärr så vet jag inte det. Hon som jag köpte gerbilerna av sa att den helvita är en P.E.W och den andra är en Argente Cream Pied Varigated. Kan det vara dom färgerna?

[Tassy]
0

PEW kan det vara. men vad jag vet så bleks inte argente cream sådär kraftigt av en vitteckning, men jag kan ju ha fel Tungan ute

Om jag ska gissa vilt så tror jag det är en vittecknad ivory cream eller något åt det hållet.

Är dessa två syskon? isåfall tror jag den första är REW. Men nu spånar jag bara hejvilt.

Beaver
0

den vänstra är en vitteckad Ivory Cream Visst finns det ett par till färger som är likartade men med de färgerna i släkten är det en Ivory troligast.

Guldgruvans
0

Tycker med det ser ut som en Ivory Cream Pied variegated.

Sen två Pew.

[eternitys]
0

Dom är inte syskon. Men då är det en Ivory Cream och inte en Argente Cream alltså. Då ska jag ta och skriva in det i mina papper så jag vet vad det är för färger. Alltid kul att veta.

Tack för hjälpen.

[eternitys]
0

Vad jobbig jag är, men här kommer några till som jag skulle behöva ha hjälp med när det gäller teckningen. Alla dessa är syskon.

Först ut kommer Tallulah

[eternitys]
0

Här kommer Gullan

[eternitys]
0

Här är Rizzo

[eternitys]
0

Här kommer Ex

[eternitys]
0

Och sist kommer Kex.

Sen lovar jag att det kommer inga fler. Åtminstone inte den här gången.