Era små sötnosar!
Jag är nu riktigt nyfiken på era små gerbiler.. (:
Tänkte att ni skulle sätta up en bild på din/dina gerbiler och skriva namn, ålder, färg och personlighet. Så får medlemmarna lära känna just DIN/DINA gerbiler. :D
Namn: Yumyum
Ålder: Ca 6 månader
Färg: Lilac spotted
Personlighet: Han är ett riktigt litet busfrö, vill aldrig vara still. Nyfiken som bara den. OCh är väldigt intresserad av vad jag gör vid datorn.. (A) XD
Namn: Orion's Precious Pence
Ålder: 2 år
Färg: Nutmeg (mold-bärare), den till vänster
Personlighet: Pence är en väldigt lugn och sansad gerbil. Hon tar allt med ro och blir aldrig uppstressad eller orolig. Hon lever livet i sin takt, äter mycket god mat (vilket syns på figuren - hon är stor! Haha) och är en väldigt bra mamma.
Presenterar väl systrarna puss och bus. *skrattar*
Namn: Li (brukar kalla henne puss
)
Ålder: 1 år
Färg: White spotted agouti
Personlighet: Oftast lugn, ganska försiktig med nya äventyr, mysig, hoppar gärna upp i handen och pussas, älskar att springa lös på golvet, nyfiken, trevlig, busig… kort sagt underbar.
Ibland vill hon inte lämna handen och då stannar hon i den även om jag sätter ner den i buren och då måste jag vippa ut henne om jag har bråttom.
Matvrak!
Namn: Lo (brukar kalla henne bus
)
Ålder: 1 år
Färg: White spotted agouti
Personlighet: BUSIG, när jag sätter ner handen i buren, börjar hon vilt klättra uppför armen för att sedan dyka ner i min tröja! Hon vill gärna vara med överallt, ibland hoppar hon värsta jättehoppet upp till burtaket för att få följa med mig! Ibland puffar hon mig öra eller i NÄSAN! Hon är väldigt påhittig.
Ibland kan hon vara mysig och pussig även om hon oftast busar. Hon har spunnit hos mig, vibrerar som tusan!
Samma sak gäller Lo underbar!
Har tyvärr inga bilder på denna dator men självklart kommer bilder på pluttarna! 

Namn: Golden Dragon
Ålder: 1 år och 7 månader
Färg: Argente
Personlighet: Dragon är en jätte mysig kille. En riktigt soffpotatis, som älskar mat. Han är pigg och nyfiken men går med på att gosa och har inget emot yngre barn. I hans flock som består av honom och två av hans söner så är han den lugna stabila killen.

Namn: Fairytail's Quentin
Ålder: 1 år och 3 månader
Färg: Argente Cream
Personlighet: Han är väldigt alert och ska alltid kolla läget. Nyfiken i en strut, men samtidigt lite feg av sig. Han har ofta svårt för att bestämma sig om han ska kolla vad som händer eller springa och gömma sig. Väldigt rolig att studera, då han alltid hittar på något i buren, antingen bygger, gnagar eller äter.

Namn: Fairytail's Duncan
Ålder: ca 1 år
Färg: Dove
Personlighet: Duncan är den lite mer skygge av "tre hanars-flocken". När man har honom uppe är han jätte mysig och lätt att hantera, sitter relativt stilla i handen och kraffsar inte. Men i buren vill han hellre gå och gömma sig när han hör något högt ljud än att kontrollera vad det kan vara. Det överlämnar han åt sin bror och far.

Namn: Fairytail's Mitril
Ålder: 1 år och 8 månader
Färg: Agouti
Personlighet: Mitril är den äldsta brodern av "Syskonen Bus" som jag kallar dem. Precis som man kan gissa är han otroligt busig och påhittig. Han är vad jag skulle kalla "tam", sätter jag ner min hand så kommer han och går upp i den. Ropar jag på honom så kommer han skuttandes. Han är lite lugnare än sin bror och den som håller sig närmast när de är ute och springer.

Namn: Fairytail's Prince Charming
Ålder: ca 1 år
Färg: Agouti
Personlighet: Charming är den yngre av "Syskonen Bus" och den busigaste av dem likaså. Sätter man ner dem så sticker han iväg direkt. Det bästa han vet är när jag har dem i soffan och han får gömma sig bakom kuddarna, eller springa på ryggstödet. Han är precis som sin bror, och kommer på inkallning och går upp i handen.
(Länken är från när Charming var ca 4-5 veckor gammal har jag för mig.)