sand..
Hittade en slags sand på jula, är det filter sand för blästring man ska köpa?
Kollar runt lite, så man vet var man kan köpa allt :)

Ja, det går utmärkt. Just nu är det bara Jula du kan köpa blästersand på. Biltema har tagit sin ur sortiment. Förhoppningsvis tillfälligt. Det enda dom har är med aluminium o det ska ju inte användas lixom. :) Alternativet annars är djuraffärernas chinchillasand.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

aah det läste jag i en annan sån här "tråd" därför kollade jag på Jula istället :)
Någon som kan slänga upp en bild på påsen?

Julas i Göteborg har inte kvar den för tillfället heller.

#5 Men va märkligt. Hoppas det är väldigt tillfälligt. Man har ju inte råd att köpa chillasand på djuraffär när man har många djur.
#6 Kan den vara från Jula månne? ;)
Does it become a walk?
/Ida
Jag har från biltema, men det är nog inte den minsta kornstorleken. Denna är 0,2 - 1,0 mm.

Hittade idag på Bauhaus en 20kg säck med tvättad sandlådesand för 40kr!! Ska testa den på mina hamstrar och se om den duger. Jag brukar ju ge dem mina chillor special-sand och den kostar 400kr för 20kg så jag antar att jag lär spara en del pengar.
Är ju jättebra att veta om den funkar för gerbiler också.

#8 När har du köpt den?
#9 Jag tror att sandlådesanden är lite för grov faktiskt.
Does it become a walk?
/Ida

#10 Menar du att den inte skulle funka på gerbiler? För till hamstrar var det många som använde den. Bra att veta innan menar jag. Jag har ju alltid chilla-sand hemma också.

#12 funkar kanske i brist på annat men jag skulle inte välja en så grov sand till gerbiler.
Does it become a walk?
/Ida

Ok, då blir det finare sand till dem ifall det kommer några gerbisar hem till mig.