Hjälp...
Om någon är vaken får de gärna svara
kan man sätta ner en hona till sina döttrar, om hon är skadad?
Hon lyckades på något sätt att hoppa ner till mina andra gerbiler. och blev skadad… är väldigt orolig och vågar inte sätta ner henne…
Kan du förklara bättre? bodde hon med sina döttrar innan? hur gamla är döttrarna? Hur skadad är honan? är hon skärrad?
Hon bodde med dem sen innan och de är nog 3 månader nu. Men jag satt med henne i knät ett tag, men sen fick de sitta i en bur nära min säng, ifall att hon skulle bli biten av de andra. Men allt fungerar fint nu, hon lever och så :)
på vilket vis är hon skadad? hur gick det till?
Hon lyckades ta sig in till mina andra gerbiler, hur vet jag inte riktigt, hörde bara ett *dunk* och sen var de i ett slagsmål,
hon har ett sår vid nacken, och sen har tassen svullnat upp, men jag tog ut henne relativt snabbt, det var svårt att få isär dem…
men hon har sovit hos sina döttrar, så att jag antar att de inte gör henne illa, hon har bott med dem sen att de föddes.
om tassen är svullen ska du omedelbart ta henne till veterinär, troligen har hon fått en infektion som måste behandlas med antibiotika. Detta är mycket viktigt, hon kan dö om hon inte får antibiotika mot infektionen.
Mvh Tassy
tack så mycket!
jag ska ta henne till en vetrinär!
jättebra, håller tummarna för henne