Funderar
Jag har precis fått en kull av min ena sötnos. Det blev 4 små knoddar *^^*, frågan jag vill ställa är följande:
Är det normalt att en är mycket mindre än de andra? (De är nu 8 dagar)

en av mina var något mindre. Borde kanske inte vara nån fara så länge den får mat.
Det händer ibland att någon hamnar efter i utvecklingen, dom brukar ta igen det ganska snabbt så länge dom är friska.
Mvh Tassy
Det du kan göra OM den fortsätter att halka efter är att sätta pappan och de andra ungarna i en transportbox en liten stund (15-20 min) o låta lillen/lillan få lite ensam mamma tid.
Kan vara så att bebisen är lite svagare än de andra och inte får den bästa matplatserna.
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
#3 brukar det inte hända i lite större kullar än bara 4 st? Eller händer det i såhär små kullar också? jag har ingen aning :S
#4 För mig hände det i en kull på enbart två ungar då den andra var 2-3gram efter sin bror efter bara ett par dagar men med hjälp av ensam mamma tid så växte han ikap och mår idag bra bra.
Men är säkert mer vanligt i större kullar. :)
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
#5 okey, då vet jag det
tack för infon
tack för svaren :)
Jag försökte göra som ni sa, den avled tyvärr i natt

nä va tråkigt…
#8 Vad tråkigt! Tyvärr finns det inte alltid ngt mer man kan göra för de små "/ Hade en kull på 3st, då en hela tiden låg efter, vad vi än gjorde(ensamma mammastunder, mjölkersättning, värme mm) så gick den inte upp i vikt och dog efter 9 dagar :'(
usch då =/