Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1278 ggr
Gerbilflicka
0

Helt nya bilder-tråden

Här kommer en tråd där man kan lägga upp alla sina bilder! Enda kravet: Att bilderna är helt nya och inte har använts tidigare. :) Så kasta in era nytagna bilder som inte har visats förut!

Gerbilflicka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En knäppis-bild på mina flickor… tagen för ca.10 minuter sedan.
Nala sträcker på sig och Lima rejsar runt som en galning. :)

Gerbilflicka
0

Lima sitter och spanar på träslottets torn. Också tagen för ca.10 minuter sedan.

Gerbilflicka
0

O-Lana ser vacker ut som vanligt. :) Taget runt 20 minuter sedan.

Frida-H
0

Jag slänger också in ett par dagsfärska bilder på pojkarna som kom hem igår ^^

Djali

Frida-H
0

Drogo :)

[Tassy]
0

här kommer bilder på mina ugglor Tungan ute

först ut är Jabba (såklart :P)

EmmaG
0

# 4 & 5 Vackra!! <3<3

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Denna kommentar har tagits bort.
[Tassy]
0

och sen Ice :P

tjoffsa
0

här är 3 ungar som gärna vill va me! tog för 1 timma sen.

tjoffsa
0
tjoffsa
0
Solaika
0

#1 & 2 Ooooh, pälsklingarnaa!! *saknar* De är så fina o goa Kyss

Jag kastar in en bild jag tog inatt. Min minsting, Mimmi håller på o fäller. Hon ser tokrolig ut tycker jag :D

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Lotte
0

Här är bild från i förrgår, på Hälsingeskogens Ronaldino, lilac vittecknad.

Lotte
0

Och här är en bild på en av hans burkompisar, H:s Svinpäls, polarfox:

Lotte
0

Sen slänger jag in en bild på yngsta kullen jag har, Z-kullen e H:s Qrösus, grey agouti u H:s Popsy, agouti:

Carizma
0

här är en bild på zarah tagen för cirka en timme sen

Solaika
0

Tokiga Mimmi igen.. hon fäller fortfarande o ser jätterolig ut ^^

Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
0

#19 Nästan lite mold över henne, haha. ;)

Solaika
0

Haha, ja vi konstaterade det igårkväll jag o Tassy :) Hennes svans är fortfarande samma färg som hela hon va från början :D

Does it become a walk?

/Ida

[Matilda92]
0

Hon bär väll på mold(ef)?

Gerbilflicka
0

Nej, det gör hon inte. Hon har endast colorpoint i sina linjer, kommer från Fairytail's Isulas (DTW) och (Enhörningen's) Mandelblom (cp-bärande black).

Solaika
0

Hon är en hobbymold^^ Hon bara tror att hon är mold ;)

Does it become a walk?

/Ida

[Matilda92]
0

#23 Aha, jag trodde hon var efter din pv linje ;)

[Tassy]
0

#24 en honeymold Cool hihi

Solaika
0

Hahaha.. ja, en ny färgmutation ;)

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#27 ja haha tänk om det hade varit så roligt Skrattande

Solaika
0

Det hade varit riktigt coolt.. men nu är hon bara Mimmsivimsi med söt färg ^^

Does it become a walk?

/Ida

tjiggit
0

Jag tycker hon påminner väldigt mycket om en mold…..

[Tassy]
0

#30 jo det gör hon , men kika på öronen och benen, på molds är de också orangea Flört det har inte Mimmi

Solaika
0

Näe, hon är då ingen mold.. hon är bara en blekfis ^^

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

här kommer en rödögd mold att jämföra med Flört

[Tassy]
0

jag tog mig visst vatten över huvudet, kikade in på the gerbils color palette, och jovisst kan molds ha så mörkt runt öron och fötter Förvånad

[Tassy]
0

tittade även in på egerbil, där finns bättre bilder. Tydligen gör det rödögda öronen och tassarna ljusare vad jag kan se. Hmm, vi får visst ta och kika närmre på den söta lilla damen och stamtavlan Skrattande jag tror fortfarande inte hon är mold, men bäst att kolla upp det.

Beaver
0

De ska ha färg på både öron och fötter.

Blev skickad länken till den här tråden igår, då Tsunamis finns på pappans sida kan jag svara för att nej det finns inget mold i hans stamtavla. Jag har haft djur ur olika linjer som har blivit såpass bleka av enbart cb genen. Det är fullt möjligt, och beroende på en rad olika faktorer såsom grundfärg, andra gener och polygener inblandade. Är man osäker vad man har så är det bara att studera stamtavlan eller testpara.

Solaika
0

Lovade att lägga ut en ny bild på henne.. hon är så gott som färdigfälld nu, mössan är borta. Svansen och nosen har samma färg som förut dock :)

Bilden är inte den mest smickrande för henne kanske.. hon kom på att man kan åka kana på mattes arm så stilla i handen satt hon då inte mycket.. men man ser iaf hennes färg hyggligt bra.

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

Då fick vi svar där; hon är ingen mold eftersom det krävs dubbel uppsättning ef. Glad

Mamman har E-, så vem vet.. Men troligen är det som sagts tidigare bara colorpointgenerna som gör sitt. ee djur kan ju bli lite hipp som happ med blekgener Flört

[Matilda92]
0

Men hon kan ju fortfarande bära på ef. Eftersom hon, vad jag fattar det var orange och sedan fällde, som mold brukar göra(?). För cb/ch brukar ju redan vara ljusa från början… Deh bleks ju mkt av blekgener. Mina DEH som bärt på cb, har varit vita som små, så man trodde det var pf. Men sedan blivit ljusorangea.

Beaver
0

Ja teoretiskt sett. Dock är ju mold väldigt ovanligt så jag skulle tippa på att hon inte gör det.

[Tassy]
0

#40 jo, någon av hennes syskon blev "vanlig" cp DEH, han var väldigt ljus redan från början. ska finnas en tråd här nånstans om honom.

[Tassy]
0

förresten, om vi antar att hon bär på både colorpoint och dessutom ef, så skulle väl hon knappast ha så mycket färg ens som ung? eller är jag ute och cyklar? det känns bara som om den kombon skulle bli väääldigt blek med tanke på att det är ee? :P

Solaika
0

Antar att det är Oskar du pratar om Sara :)

Bebisbild på filuringen

Does it become a walk?

/Ida

[Matilda92]
0

#43 Hon skulle vara väldigt ljus i så fall :P Men hon behver ju inte bära på cb heller…

Solaika
0

Lite äldre filuring.. mindre bra bild men det syns att han har deh färg iaf

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Och så här ser trollet ut idag då

Does it become a walk?

/Ida

[Matilda92]
0

Hmm, han ser ju också mysko ut… Han ser ju ut att vara helvit nu…

[Matilda92]
0

Om ni vill se hur en av mina DEH som bärde på cb såg ut. Här brevid en polarfox.

[Matilda92]
0

Såhär blev han.

[Tassy]
0

#44 ja det är Oskar jag pratar om ;)

#45 nej det behöver hon inte göra, men sannolikheten är väääldigt liten att hon inte bär på det. I synnerhet om man tittar på henne ;P

Solaika
0

#49 Jo, han är i stort sett vit nu.. men så är han pv oxå.. därför är han så gott som vit. Med fällningarna har han bara ljusnat.

Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
0

Mimmi är ingen mold, och båda hennes föräldrar bär på ch. Alla färger följer inte regelboken. Hade det funnits mold alls i hennes stam så hade det kanske funnits en minimal chans, men nu kommer hon från en colorpoint-linje och jag har inte blandat den med mina mold.

Nu vill jag gärna att det här ämnet släpps och att tråden får återgå till det den var menad för - bilder.

Solaika
0

Sorry Emma, det va verkligen inte meningen att starta en sån här diskussion.. jag tyckte bara att Mimmsingen såg så rolig ut med mössan o färgskiftningarna :)

Does it become a walk?

/Ida

tjiggit
0

…En del av de här bilderna som visas i slutet av tråden är väl ändå helt nya bilder så jag tycker inte tråden har spårat ut helt. Jag tycker det är kul att få lov att diskutera de bilder som läggs upp, även om bilderna är helt nya. Trevligt med en lugn och sansad diskussion för en gång skull där jag upplever att alla vart öppna för andras åsikter utan att ta det som personliga påhopp. :)

Gerbilflicka
0

Jag sa aldrig att tråden har spårat ur helt, jag uttryckte endast en önskan att tråden ska få vara den bild-tråd jag ville att den skulle vara när jag startade den och inte ännu ett ställe där det diskuteras mold och mold-bärare. Särskilt när jag säger att jag vet till 100% att gerbilens båda föräldrar bär på ch och att hon inte har mold i släkten. Det borde räcka som diskussion kan jag tycka, annars är det lätt att skapa nya trådar. :) Det är helt okej att kommentera bilder och diskutera, men det är smått irriterande när ett enda ämne tar över allt.

[Tassy]
0

Tjiggit: jag håller med dig här, riktigt skönt med en lugn diskussion! Eloge till alla för det. Skrattande

Men sammtidigt förstår jag emmajo, det var trots allt OT.

Sen är ju dessa molds något som får de flesta uppfödare att vakna till lite när de kommer på tapeten, och då är det lätt att glömma bort sig och gå OT. Det är lite likadant som alla "siamese vs. burmese" och andra cpfärger som också brukar bli vilda gissningar hit och dit tillslut, och folk blir irriterade där med.

Så jag ber er vänligt men bestämt att försöka tänka på att hålla er till ämnet, men jag vet att det är svårt, jag är inte bättre själv Oskyldig

Mvh Tassy - sajtvärd

beckylin
0

Hello. Jag är fortfarande lite av an "nybörjare" när det gäller gerbiler.. Jag har en undarbar liten sötnos vid namn Yumyum, (hane). Jag undrar dock vad han är för någon färg?

(ursäkta den OTROLIGT dåliga bilden.)

Hamzter95
0

Chicco :D

Hamzter95
0

Ena gerbil tjejen :)

Hamzter95
0

Ursäkta dålig kvalité men det är för att jag zooomaar.

Hamzter95
0

Hehe :)