Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 759 ggr
filuraren
0

Lite bilder på mina älsklingar!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Filur!

filuraren
0

filur igen

filuraren
0

Båda filur och Fifflon

filuraren
0

Fifflon

filuraren
0

Filur

filuraren
0

Fifflon

filuraren
0

Fifflon igen

filuraren
0

Sista bilden blir på…. FILUR!

Carizma
0

har de gallerbur bör du nog byta till akvarie

filuraren
0

Varför??

Fairytail
0

Bland annat för att gerbiler skvätter väldigt mycket med spånet när de gräver. Sen kan de även börja gnaga på gallret och då kan de bli lite kala på nosen. Sen kan de ju alltid fastna med ett ben eller något annat som de får för sig att trycka ut genom gallret.

[Tassy]
0

#9 för gerbilen kan skada tänderna allvarligt och skava nosen så illa att den får nosdermatit. Med riktig otur dör djuret då om man inte vet vad man ska göra.

Av rent praktiska skäl är det också icke lämpligt med gallerbur då gerbiler ska ha mycket burmaterial att gräva i.

Dessutom kan gerbilen skada både ben och svans illa på gallret.

Så vill du inte äventyra både liv och hälsa på dina djur så byt bur.

tjoffsa
0

Håller me de andra..Men mkt fina är dom =)

filuraren
0

OOOOOKEEJ! Flört ska prata med mina kusiner! men går det att ha dom i akvarie som de vart fiskar i?! och blir det inte svårt att ta upp dom!?.. aja! skitisame! skaffar ettt:D…

Solaika
0

Det går utmärkt att ha dem i ett akvarium som det har bott fiskar i. Se till att det är ordentligt rengjort och MINST 54 liter stort, helst större!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

vekan
0

Vad fina bilder! Söta gerbiler. Flört

Beaver
0

Nosdematit får de inte bara sådär hux flux av att skava nosen, visst kan de skada tänderna men som alla gnagare växer de hela livet och man ska ha rejäl otur för att de ska skadas så allvarligt att det inte fixar sig med vila och vård.

Men…. det är varken särskilt praktiskt eller i längden snällt för dem då de drar på sig sterotypa beteenden (saker de gör om och om igen, "stressat djur i bur") som t ex. att stå och gnaga galler i timtal när det finns andra saker att gnaga på. Brukar finnas trevliga akvarium för billig penning i second hand affärer eller på blocket. Tro mig jag har så hellre akvarium med lock till mina än plasbur/gallerbur. För mina egna örons skull att slippa krafsandet och gnagandet Tungan ute

Gerbilflicka
0

Fick en gerbil som gnagt galler i hela sitt liv en gång… hans tänder växte snett och spretade åt alla håll. Det blev till att klippa dem hela tiden för att han skulle kunna äta normalt. Att djuren för oväsen spelar mig ingen roll, men att ta risken att de förstör sig så mycket som den hanen gjorde är inte snällt.

Solaika
0

Avslitna tänder är heller ingenting som är roligt. En av våra töser slet av sina framtänder i överkäken då hon satt i en delad bur av galler. Hon blev snabbt dålig eftersom hon va svullen och hade ont så hon vägrade äta.

Säger som Emma, oväsen gör ingenting.. här gnags det på träinredning i örat på mig om nätterna.. men man bör göra allt för att undvika risken att djuren skadar sig.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

Javisst är det så att dermatit inte kommer utav sig själv bara sådär, men risken finns ju vid extrema fall av nosskavande att bakterier tar sig in i såret om det har gått såpass långt att sår finnes, men det här ju inte till vanligheterna precis, men det händer.

Mvh Tassy