"Lekbur"
Hejsan alla gerbil älskare :)
Jag har en gerbil hona som tyvärr är ensam, eftersom hon dödade sin kompis. Men det var inte det jag vill prata om. Jag fick Habitat bur av min moster. den lilla sorten. Tycker att den är för liten. Men jag kan ju inte bara sälja den när jag fått den av henne ( hon köpte den sprillans ny ) Så jag har funderat på att bygga en "Lekbur" Som hon kan springa i på dagarna. Lekburen kan jag ju göra på träslöjden. Men jag vet inte riktigt hur. Har ni tips och bilder? Posta gärna.
Kramar Vinetta
Mvh Vinetta

skulle va optimaliskt om du kunde göra som en typ labyrint av nå slag =) så får de gång/tunnelkänsla. vet att det går å köpa en sån på djuraffär, men är lite dyr.
Att bygga egna tunnlar tycker jag också är en jättebra idé. :) Bygg en så komplicerad labyrint du kan, det blir kul för både dig och gerbilen.

Ja det var smart :)
Mvh Vinetta

Jättefint!

Oh, bygg en till mig oxå på en gång :D
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#5 hehe tack :P
#6 Haha, jag kan börja sälja? :P Nä men ritningen var bara ett ungefär. Om jag bygger den i lagom höjd får den nog plats under sängen där jag kan förvara den. Men undre vad jag ska ha för mått?
Mvh Vinetta

Så stor du vill? ;) gångarna behöver ju inte vara jättebreda egentligen eftersom de kan klämma sig igenom på alla möjliga och omöjliga ställen. Men det får inte vara för smalt heller så man riskerar att de gör illa sig på kanter för att det är trångt. 5-7 cm kanske? Sen beror det ju på hur många gångar du vill ha. På en meter får du ju in många gångar på 5 cm :)
Does it become a walk?
/Ida

Aa Hmm undra om jag ska ta samma mått som på uteburen jag håller på och bygger till våran sköldpadda? 100 cm x 100 cm
Mvh Vinetta

Det tycker jag låter som en bra grej. Jag hade nog gjort större mest för att det är roligt.. men din tös är ju ensam så då behöver hon kanske inte ha lika mycket :)
Does it become a walk?
/Ida

Näee, jag har ju inte heller så stort rum. Gud vad elak jag känner mig som har henne ensam :(
Mvh Vinetta

Hur gammal är hon? Hur gammal va kompisen? En del går faktiskt inte att ha ihop med andra. Är hon äldre kan en hane möjligen vara ett alternativ. Annars så klarar hon sig.. bara hon får tillräckligt med uppmärksamhet från dig :)
Does it become a walk?
/Ida