Ska praoa. hjälp till nu. :)
Hej! På vårterminen så ska jag och min kompis praoa i 2 veckor. ( Jag går i åttan) då ska vi praoa i en djuraffär för att "Rädda" alla smådjur. Vi ska ge dom grönsaker och fet mat (Tex barnmat till hamstrarna, mössen och råttorna) vi kommer självklart stå för kostnaderna själva om inte djuraffären vill göra det. Vi kommer även ge papper till alla som ska köpa djuret om hur man tar hand om det djuret! Så jag undrar om ni på den här sidan kunde skriva ett papper på hur man bäst tar hand om djuret som den här sidan handlar om. Tex vilken mat man ska ge djuren, buren, aktiveringen, mm. längst ner ska det även stå namnet på iFokus sidan. ( tex www.rattor.ifokus eller www.mus.ifokus) så ägaren som har köpt djuret kan gå in här och bli medlem så dom kan läsa på mera (om dom vill då). Jag har sett fruktansvärda saker på djuraffärer på alla möjliga djur, och jag vill att djuren som köps ska få ett så bra hem som möjligt. Jag vet att det är lång tid kvar tills jag ska praoa men bättre för tidigt än för sent!! Jag kommer lägga ut den här tråden på alla iFokus sidor som handlar om djur och jag hoppas att nån ERFAREN kan skriva ett papper om hur man tar hand om djuret så jag kan skriva ut det pappret och ge till folket som vill köpa djuret. Om ni undrar varför inte jag kan skriva om djuret själv så är det för att jag inte kan så mkt om alla djur! Så detär bättre om nån erfaren om just det djuret skulle kunna göra det! Mvh Moa :)

Sen när nån har skrivit nåt om det här djuret så kan ju ni också skriva ut (om ni har skrivare) Och ge till er djuraffär så dom får ge sina köpare. Ni får också gärna logga in på andra djurifokussidor och skriva ut papper där också och ge till djuraffären/affärerna så dom kan ge papper om alla djur så att vi vet att alla djur som finns i djuraffärerna få ett bra hem! :) För det vill vi väl? :)
Hoppas att djuraffären går med på det då, för ni bör inte göra det i smyg.

Ja, prata med djuraffären innan så att ni inte råkar i trubbel :-)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Japp, det ska vi göra! :D Men man tkr att dom borde låta oss göra det. vi tänker ju bara på djurens bästa! :DÄr inte nån av er gerbilerfaren? (a) Fast det är ju inte bråttom.: :P

#4 Du har PM :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#5 japp, tack så mkt för att du vill hjälpa mej! :D (och gerbilerna) Nu har vi en som ska skriva om gerbiler! Tacka Solaika!