OT- Chockad...
Måste bara få skriva av mig lite… är i total chock.
Har precis råkat ut för bedrägeri. På något sätt har någon kommit över mina uppgifter och på så sätt snott pengar från mig via mitt bankkonto. Vissa köp de hade försökt göra låg på t.ex. 37.000kr, 10.000kr och 8000kr… tack och lov inga pengar jag har, så det gick inte igenom. Men det som gick igenom var på drygt 300kr - ALLA MINA PENGAR! Det jag skulle köpa mat och gerbilmat för, precis allt jag har. Rubbet.
Nog för att jag får tillbaka det senare men vad tusan spelar det för roll när jag behöver matpengar nu och inte sen? Ibland undrar jag verkligen vad det är för fel på folk… att sno pengar från någon är fel, men att stjäla 300kr från en fattig student som mer eller mindre får svälta utan det lilla… ja, då är man ju rent ut sagt förjävlig. 

Världen är sjuk. Min pappa blev av med 2000kr än gång och den som hade tagit det var en av hans kallade vänner.
Hur kan man få sådana uppgifter?
ja, världen är sjuk. Mitt ex stal 10 000 av mig och stack. Ush och tvi!
Summan spelar väl egentligen ingen roll, man snor inte andras pengar/saker! 
Hur i hela friden kom de över bankuppgifterna?
Nordea sa att det troligen handlar om att någon antingen har sett mig ta ut pengar och på något sätt fått se koden (hur tusan det nu skulle gå till?), att det är någon i en affär som skrivit ner den vid köp eller att någon kommit över uppgifter via någon internetsida. :(
Summan spelar ingen roll egentligen, just nu handlade det om vad pengarna skulle användas till. Det absolut mest nödvändiga, som skulle inhandlas igår (men då nekades såklart mitt kort).
Namnet på affären mina 300kr spenderades i vet jag bara säljer kaffe, mackor och kakor. DET känns hemskt att någon har köpt sådana onödiga saker för mina matpengar. Hade det handlat om shoppingpengar hade jag nog blivit mer arg än ledsen, men nu känns det bara sådär "jaha, köp kaffe och låt mig gå utan mat".
Får iaf låna pengar av min pappa så svälta måste jag inte göra. Alltid något.

Men va värt! Stjäla 300 & lägga det på kaffe, kakor, mackor whatever..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Finns ju iofs sådana där saker man kan sätta påi bankomaten som läser av kortet och tar informationen. Sitter där man sätter in kortet. Kollar man så ser man att den är där, men oftast sätter man ju bara in kortet utan att kolla först.
Sedan är det ju bara för dom att kolla över axeln, då har dom koden och informationen från ditt kort så de kan ta ut dina pengar.
Är tyvärr vanligt att sånt händer, var i alla fall det för något år sedan.
Lider med dig, men tur att du har en snäll pappa!

NÄ FY! Måste de inte ha samma kort koden är till??
vilket kort som helst kan ju inte gå om de bara har en annans kod.
om de var extrakilon dom ville ha så har jag några till övers *ASG*
Ja, det är konstigt… jag som trott att jag alltid varit så noga med att skydda min kod. Men så är jag nog lätt lite naiv också, har aldrig trott att någon skulle vilja stjäla pengar från mig.
#8 Hahaha XD
Tydligen så är det rätt lätt, sån där sak på bankomaten och sedan ha sett din kod på något sätt… kamera/person i kön… Tydligen kan de skimma på vissa matställen också om man betalar där men sjukt att stjäla mindre summor ju!

men blev det transaktion på ditt konto?? jag har så det går göra på mitt och nu ska jag göra så det inte går. om nån skulle sno från mig.
nordea råka ju ut får fiffel för nått år sen så man ska väl va försiktig.
för nån vecka sedan betalade en kund med kort och när jag drog kortet så gick det inte betala…antagligen så va kortet spärrat och jag fick ett annat, som köpet gick igenom. så man började ju undra om de inte va stulet eller om de inte bara slängt sitt gammla spärrade kort.
skulle de va nå fel bara på kortet så kan man ju göra en betalning ändå, genom att slå in kortnummret, men inget gick på det andra.