Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2974 ggr
Hamzter95
0

operation ? SNÄLLA LÄS :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! Om man operar bort en "tumör" på gerbilens doftkörtel,överlever den då ? Hur stor är chansen att gerbilen överlever ?
Tipsa mig om duktiga veterinärer i stockholms län!
Min gerbil har nån slags tumör på Doftkörteln :'(:'(:'(:'(

FeliciaS
0

Det finns en väldigt bra smådjursklinik i Stockholm som heter Roslagstull. Ring dit och hör om det funkar och boka isf. tid :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

sasha-
0

Överlevnadschansen är stor, men ibland dör de.

Hamzter95
0

okej =) tack

[Matilda92]
0

Jag opererade min ena hona i somras och hon överlevde =) Jag opererade henne hos en veterinär i Uppsala.

Hamzter95
0

akej :) har du nån adress eller telefonnummer till den i uppsala ?

[Tassy]
0

I Stockholm finns Marhagens veterinärklinik.

sasha-
0

Brukar hon operera det tassy? Jag var inte säker, men gör hon det är hon säkert både bäst och billigast. Typ alla i SGF sm kan brukar ju ta sina gerbiler till henne.

[Tassy]
0

hon opererade iaf Solaikas lilla Casper om jag inter yrar i nattmössan :)

[Matilda92]
0

#7 Jo, hon opererar, men när Maya skulle opereras hade hon sommarstängt, och Maya var lite akut då henne sprack efter bara en vecka.

#5 Jag ska kolla upp vad den hette ;)

Solaika
0

Jopp, Marhagen opererade Casper. Han va den första för henne som inte överlevde. Vi vet inte varför han inte klarade operationen. Av nån anledning slutade han inte blöda efter operationen trots upprepat försök till att få stopp på blödningen.
Hon är bra, billig och väldigt mån om djuren. Hon gjorde verkligen allt hon kunde för Casper men hans lilla kropp orkade inte. :'(

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Hamzter95
0

#10okej då ska jag kanske gå till den .
telefonnummer  ?

[Matilda92]
0

#11 Finns på SGF's hemsida: www.gerbilclub.com under länkar

FeliciaS
0

Djurkliniken Roslagstull har jag som sagt hört mycket gott om och de är som sagt mycket duktiga på små gnagare :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Solaika
0

Roslagstull är jätteduktiga.. men mycket dyrare än Marhagen som är lika duktig.

Does it become a walk?

/Ida

Hamzter95
0

okej då kanske det blir marhagen om dom är billigare och lika bra :)

sasha-
0

Mm, dessutom brukar alla i SGF vända sig till henne med sina gerbiler så hon är väldigt van vid dem. Jag ska dit med en gerbil på fredagFlört

[Tassy]
0

Nåja, inte bara sgfare går dit precis Flört

Beaver
0

#17 Avdelning onödigt inlägg… ;)

Inte från det området själv men bara hört bra om henne.

[Tassy]
0

#18 javisst, från dig också.

Hamzter95
0

marhagen som ni pratade om, heter veterinären där Sanna Hestad?

tack alla ! <3

[Tassy]
0

ja, det stämmer bra det =)

Hamzter95
0

okej!. men ja kanske tänker gå till roslagstull djurklinik istället,men jag vet inte! asså det är så jobbigt! mamma vill inte gå till veterinären bara för det kostar så mkt pengar men ja kan juh betala :'(:(

[Matilda92]
0

#22 Om din mamma tkr det kostar för mkt, så ska ni nog inte gå till roslagstull, har för mig att det är väldigt dyrt där "/ Marhagens är precis lika bra(!) plus billigare :)

Solaika
1

När jag pratade med Sanna om Caspers operation så sa hon att Roslagstull tar 2000:- för samma operation som hon tar typ 400:- för.. Så Marhagen är nog att föredra.

Does it become a walk?

/Ida

Hamzter95
0

OJ 2000:- ! ja då tar jag marhagen för 400:- om dom är lika bra :)

tjoffsa
0

#24 å shit va dyrt!!!! inte ens operationen på min katt kostade så mkt…(men nästan lika mkt) då var det skruvar å ståltråd som sattes in för att laga henne.

[Tassy]
0

#26 var katten inte försäkrad.. det där låter konstigt?

tjoffsa
0

nä, hon var inte försäkrad..

tror de kanske var lite snälla mot mig..ingen aning.

andra katten gick på 900 för lugnande, kontroll, röntgen då han hade en omfattande inflammation i knäleden.