OT ; ålder + längd + vikt ?
Hur..;
gammal är du ?
lång är du ?
mkt väger du ?

Jag fyller 25 i april
Jag är 171 cm lång
Jag väger några kilo.. hur många håller jag för mig själv ;-)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Blir 18 i maj
178,9 cm exakt
mellan 60 och 65 kg
Blir 13 i Juli
Runt 155 cm
Olika,mellan 38-42
18
176
56
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
29 år i November blir jag
162cm
58kg (två ungar har man fött med)

15 år. Fyller 16 i juli.
162 cm.
ca. 36-38 kg. Det varierar massor!

18 år
171cm (tror jag, kan vara längre..)
Vikten är jag tyst om ; )

ja fyller 17 i augusti
167cm
47kg
:)

18 år, 168 cm, 58 kg
19
171
typ 65
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag är 23år, 170cm lång och väger mig inte.

får man fråga varför du vill veta? :P

gammal är du ? 11
lång är du ? 1,59
mkt väger du? Alldeles för mycket. 51,8

#13 Du väger inte alls för mycket. De där tankarna ska du slå ur tankarna på en gång! Du är alldeles för ung för att gå o oroa dig över att du är för stor!
Does it become a walk?
/Ida
14 år
Ca 173 cm
Ca 60 kg
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
15 år
163 cm
48 kg

19år
162cm
84kg (liiite för mycket, men jaa)

#17 äh sålänge du mår bra så spelar det ju ingen roll brukar jag säga ;) vägde för lite för lite ett tag och alla tjata, men jag mådde ju bra ändå :)

#6: Kunde inte låta bli att reagera - men herre gud!
Det där är väl ändå alldeles för lite!!!?? :O
Du måste gå upp i vikt lilla vän, det där är inte normalt!
19 bast
174 tollar hög
76 tunnor bred :P

14 år
173 lång
61 kg eller nått sånt ;)
#19 Jag tycker inte att det är onormalt lite…?
Blir 16 år i april
162 cm
(Håller jag hemligt) ;)

Jag är 35 år
174 cm
Vikten pendlar, just nu neråt ;)
20 år (om tre veckor)
169 cm
63-64kg. (vacklar varken upp eller ner oavsett vad jag gör ;)

Ålder: 11
Längd: 156
Vikt: Alldeles för mkt x(

Ålder: 15
Längd: 162 cm
Vikt: 35 kg (har legat sjuk i flera dagar och gått ner mycket. brukar ligga på ~38.

Tycker som nån mer, oj du måste vara smal som ett knivblad! Mina kompisar som väger minst, också 92:or, väger ca 43. De är ca 159 cm och jättejättesmala.

Ja, när jag var 13 vägde jag 34 kg och var ganska kort. Min skolsköterska klassade mig som underviktig och jag fick gå till dietist och allt. Om det var allvarligt så måste det vara ännu allvarligare med dig, Emmsaaan.
Har du gått till någon dietist eller liknande? De kan hjälpa dig. :)

snart 13 år..
ca 170cm lång..
för mkt :P

Men vad är de här för en tråd? Trodde detta var en forum om grebiler :) Ni kanske skulle fråga vad våra gerbiler väger ist? OK:
Warrior är 1 år 8 cm hög och väger 115 g. :D

Hehe stämmer bra^^

#30: Hahaha, jo det stämmer. ;)
#30 - detta är en OT-tråd., alltså Off topic som betyder att det inte handlar om gerbiler överhuvudtaget.

#28 Nej, jag har inte gått till någon dietist. Jag mår bra ändå :) Mamma vill dock att jag ska söka hjälp men jag jobbar på att gå upp. Har legat 10- hela mitt liv typ…

#35: Okej, jag hoppas att du inte tog illa upp över det jag skrev? Jag menade bara väl. :)

#36 Nej, absolut inte :) Jag uppskattar att ni bryr er.

#37 Vad bra :)

En sak reagerar jag på denna tråd. varför vikt alltid så omtalad hos oss kvinnor. speiciellt i tonåren.
nu lite ot i denna tråd:
Om vi bara besöker affären kan man läsa "tio knep att bli smal till sommaren." "så blir du snygg på festen" "Gå ner ett kilo i veckan"
Min tanke om detta är att man inte kan förändra sin utseende förutom att läga sig under kniven eller dylikt. Varför kan man inte lånsiktigt istället leva sunt, äta sunt och röra sig. Att motionera utsöndrar edonfiner. vilket gör oss glada. Slut älta för mycket om ni väger si och så. Utan acceptera och bli vän med era kroppar.
(Nu vet jag det finns många av er som redan funnit inre ro)
#39 - tyvärr har inte jag funnit min inre ro ännu..
ålder? 38 år
Längd? 163 cm över havet
Vikt? alldeles för mycket
179 cm
~64 kg (beror på vilken stad jag är i ;)
18 år
men vad alla väger lite :S
Alla är längre än mig och väger mindre, lite deprimerad blir man ju. Och så har ni mage att säga att ni är tjocka :S
Jag är INTE tjock, men jag är ju större än er så dränk er =P
jag är 20 år gammal
är 165 ½ cm lång (halva ÄR viktigt)
och väger 70kg.
#43 kan ju redan nu erkänna att jag ganska nyligen fått normal vikt, har vägt alldeles för lite i stort sett hela livet :) Så är lite avis på alla som är lagom (som alla här är)

Usch, nu har jag växt men vikten har sjunkit :(
jag själv;
14år
164cm
54kg
Och ska jag vara ärlig så skäms jag över min vikt,

#46 det är inte alls dåligt. du behöver inte skämmas!!
jag: 25
vikt 48kg
längd 162cm
har legat på 56 för 1 år sen..och det är egenligen inte så stor skillnad! försöker inte gå ner mer, men det är svårt ibland då man inte äter lika onyttigt längre. 8kg kan försvinna inom 1 år bara om man ändrar matvanorna lite.
#46 tog mig friheten att räkna ut ditt BMI, bara för att bevisa att du inte behöver skämmas alls. Du ligger på 20,1, och normalt för en kvinna är ett BMI mellan 19 och 25. Under det är man underviktig (inte bra för hälsan). Så var stolt, du har inget alls att skämmas över! 
hur räknar man ut BMI?
#49 sök "BMI" på google och så tar du en av de första länkarna där det står att man kan räkna ut sitt BMI. Formeln är (om man hellre räknar själv) vikt/längd*längd=BMI
ex. 1,79*1,79 = 3,2041
64/3,2041= 19.974407790019038107424861895696 (ca 20)
Alltså BMI=20

Sedan vill jag bara påpeka att BMI en riktlinje. då det mäter bara vikten genom längden. Den vet alltså inte egenligen hur mycket fett en kropp har. En kroppsbyggare t.e.x. räknas som kraftig övervikt.
www.markazits.com/diet/BMI.php
"BMI är en förkortning av engelskans Body mass index och visar förhållandet mellan din vikt och din längd. Det ger en mått på om du är normalviktig, överviktig och underviktig."/halsosmalet
BMI-testet är inte lämpligt för:
*Kroppsbyggare
*Barn och ungdomar under 18år
jag hamnade på 25 iaf =P

ett mkt enkelt sätt man kan räkna ut tex.
min vikt=48
delat med längd= 1,62
och dela med längd igen
48/1,62/1,62=18
höm..inte så bra
så ditt bmi #46 är 20..det är INTE övervikt!!
(54/1,64/1,64)
räknade jag så hamnade jag över 25 :/
för icke matematiker:

#54..hm ja 26 då..men om du inte räknar med det lilla extra på längden så är du väl typ 25 iallafall.

eller nä, jag tänkte kanske fel
flikar in att BMI:et bara är ett riktmärke, men år du inte dåligt på något sätt pga vikten kroppsligt sätt så ärett BMI stax över 25 inte att bry sig om
mina favvobyxor passar inte längre =P men annars så mår jag utmärkt.
varav ni klenisar här inte borde klaga.

Om jag får skryta lite.. ^^ Jag har gått ner drygt 14 kilo på 6 månader. Har visserligen 13 kvar ungefär innan jag är i mål. Men det känns ju inte ouppnåeligt längre ;)
Does it become a walk?
/Ida
19 (89 -01- 14)
62
164cm

13 år
Ca 162 cm
44-45 kg
#60 oj :O starkt jobbat må jag säga, grattis ;)

#63 Tack :) Det är kul att ställa sig på vågen numera :)
Does it become a walk?
/Ida
Hur..;
gammal är du ? 14 år
lång är du ? 172 cm
mkt väger du ? **55 kilo
**

Jag är 16 år (om några veckor), är 163 cm lång och väger just nu 38 kg. Är rätt så underviktig och har redan skrivit i den här tråden förut, men då hade jag varit sjuk så jag vägde lite..

Jag är 13 år
Jag är 155 cm lång
Jag väger 39 kg
Mvh Vinetta
19 år.
168 cm.
60-61 kg.
:)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Ålder: 16 år (snart)
Längd: 172 cm
Vikt: 53 kg
Blev nyfiken på vad bmi ä och svaret blev: 17,9

9 år
144 cm
30 kg
(Jag tittade på den där sidan och det blev 14.5 :) Och så tittade jag på en utav mina kompisar, och hon väger 32 kg och är 124 cm lång och hon fick 20.8 ) (Är näst-smalast i klassen :S )
#70 ja allt det där beror ju på längden :) MEn när man är barn så att säga fortfarande så stämmer BMI:et sällan särskilt bra, man växer ju fortfarande :)

13
1.52
typ 55 :$ piinsamt
55 är väl inte ett dugg pinsamt???
när jag sitter vid min dator igen ska jag lägga in en bild på min kropp, jag är 165 cm och väger 70 kilo. (det är typ 20 kilo mer än en modell)
modellvikte ska vara 10 kilo under "längden". alltså om man är 170 lång så ska man väga 60 kilo. mamma säger det iaf, och det låter logiskt.
#73 fniss fniss fniss, enligt den mallen behöver jag gå ner 25 kg för att ha modellvikt
helt bissart!
Mitt BMI är 17,8
Ålder: 15, Längd: 164, Vikt: 48
#73: Enligt den mallen (eller vad man nu säger?) Ska jag väga 62 kilo om jag fattat det rätt.. Så jag tydligen underviktig =P Det trodde jag faktiskt inte ^^

#76 Samma här. ;P
#76 & #77 samma här, 6kg :P
^^

#78 Haha, vi får bilda en klubb. ;P
jag tycker den mallen är bättre, orka BMI ;)

jag är 14 år gammal 171 cm lång och väger för mkt :P 56

#82 För mkt det tycker ja inte . Du är helt normal tror ja
men seriöst.. sandra, du borde få smisk. jag har sett dig i verkligheten och inte för att vara taskig, men du är så smal så du säkert måste handla barnkläder för att hitta något som passar.
så sluta säg att ni väger för mycket, det är bara dumheter!
Jag har tydligen ett BMI på 16,3 och har växt klart på längen enligt min sjuksköterska… Det hjälper inte vad jag än gör, jag går inte upp x)
Längd: 175cm
Vikt: 50kg
Ålder: 15
Men jag mår ju bra så.. Lite jobbigt när i princip ALLA ifrågasätter min vikt - varav många, t.ex klasskompisar om och om igen - och säger åt mig att äta mer. Men det är ju inte så enkelt..
13 i oktober
157 ½
48, men jag har ätit så mkt onytit nu under sommarlovet så brukar liga på 45 elller nåt.
Jag är 170 och fet, men jag trivs med mig själv, och så länge jag trivs så struntar jag i vad jag väger. Ovesäntligt.
#85 ja du och jag är som sagt tvillingar ^^ Lovar, vikten kommer med åldern :P
För inte så länge sen så såg jag verkligen ut som en sticka med en boll högst upp
#88 Haha, exakt det mamma och min syster sagt ^^
tvillingar var ordet ja xD
gammal är du ? 13
lång är du ? 167 cm
mkt väger du ? 42 kg

gammal är du ? 12 (13 i dec, 95:a iaf)
lång är du ? 157 cm
mkt väger du ? ~45 kg
19 år
158 cm
49 kg
snart 14år, 2veckor kvar ^^