Katten har gjort det igen :'''(
Under de år jag har haft gerbiler (2år ungefär) så har katten tagit fyra gerbiler för mig pga. någon inte stängt min dörr.. Jag själv har varit väldigt noga med att stänga dörren + att jag aldrig släpper in katten i mitt rum (där gerbilerna är). Senast han tog en var igår, hon lever fortfarande. Jag får ge henne vatten, hon ligger helt livlös :'( har henne just nu i en handduk och försöker göra så att hon dricker. Vad mer kan jag göra?

nä va jobbigt!!
men om hon verkar livlös kanske det int är så mkt att göra. om hon ser ut att plågas skulle jag låta henne somna in. iallafall ta den till veterinär.
Kan du låsa din dörr då du ej är hemma och bara låta en av föräldrarna ha nyckeln?
Mina katter har dock ej rört mina men de har ej kunnat få av nätlocken på akvariena, men de hade nog tatt om de kommit lös en katt hade tatt vet jag..
Håller med #1
Tatt= Tagit.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
jag är i samma sitts! katten tog senast min Ellie <3 innan den gången tog hon Hoppsan och Knäppis och en hel kull på 4 bebisar =/ <3
jag håller på med lock till mina akvarium, jag skylle rinte på nån för att de e lätt att glömma dörren öppen. men de e alltid tråkigt finn liksom inge man kan göra :/
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Ja katterna de följer bara sin instinkt.. Ska man ha kattens bytes djur så får man göra dem så säkra som möjligt.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag kanske låter hård nu men ni har ansvaret för djuren i vilket fall , ni ska se till att det inte händer , har själv 4 katter , hade 5 st förut , de får inte vara i vårat hamster/gerbilrum , vi har ansvaret för våra djur och det måste vi ta . Skulle en hamster eller gerbil rymma här så kommer de inte ut från rummet heller .
#1 - Hon verkar inte livlös, hittade inget bra ord men hon rör sig osånt. Hon kan stå upp med men det är ett litet sår där hon har ont som gör att hon inte kan stå upp så länge. Jag har rengjort det såret och hoppas att det fixar sig.
#5 - Våra katter får inte heller vara inne i mitt rum pga. gerbilerna. Självklart tar jag också ansvar för mina gerbiler. Och skulle en gerbil rymma här så kommer den inte heller ut från rummet.
Sorry om jag skrev det på ett argt sätt men det menar jag inte.
Mina gerbiler står inne på mitt rum, med stängd dörr oavsett om jag är härinne eller inte. Ibland har det hänt att någon lämnat min dörr öppen och sen glömt att katten kan ta gerbilerna. Har hänt innan att katten har försökt ta dom men att han inte har lyckats. Har två katter men den ena är utekatt, den andre är väl 50/50, både inne- och utekatt.
Hon mår bättre nu än igår. Hon går och dricker vatten/äter mat.
Att sätta lås med nyckel på dörren är ju jätteenkelt ;) Så slipper man riskera fler liv. En billig livförsäkring åt gerbilerna helt enkelt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tycker också alla bör vara mer försiktiga. Jag tycker synd om er för de gerbiler som dödats, men hade det varit jag själv hade jag sett till att det inte händer igen efter en gång.
Hon dog igår natt. Jag som trodde att hon höll på att tillfriskna och allt men så visade det sig att det inte gjorde det.
Förra gången jag hade lås på min dörr så sprang en ökenråtta under, men det var då jag inte hade någon "spärr" eller så, får väl ta och leta efter nyckeln till dörren..

alltså man måste ta mera ansvar,det kan vara svårt om nån annan lämnar dörren öppen. Men man måste göra på nåt sätt så sånna här saker inte får hända! det är allvarligt :'(
#10 - när man inte är hemma och någon annan råkar lämna dörren öppen är det inte så lätt.
Min katt har inte tagit en enda gerbil men han brukar sitta och titta på dom. Men när han sitter vid Habibaten så skäller på han så han är sig att han inte ska vara där.
//Elin