Gerbil hane!
Hejsan.jag skulle vilja låna en Gerbilhane, gärna i en rolig färg/teckning. har en Gerbil tjej på 6 månader som jag skulle vilja ta en kull på, hon är utstäld med 97p när hon var 3 mån ungefär. Dommaren sa att hon skulle fått mer poeng om hon var fullvuxen. Hennes mamma fick väldigt litte pog av att hon hade tappat går på svansen. Hennes pappa fick 98p och blev BIM, brodern fick oockså runt 97p.
Semla som hon heter är väldigt mysig och kärleksfull. Har både mamman, pappan och en bror till henne och alla har utmärkt temprament.
hanen jag söker får järna finnas runt Laholm ( halland ) och såklart ha utmärkt temprament och litte roliga färger, hälst inte agouty då Semla är det och mamman och pappan.
har hon stamtavla? vad har du du får mål med din avel?
var är hon utställd? vad har du för erfarenheter?

Stamtavla fins tuvärr inte på henne.
Målet är ju att få fram trevliga gerbiler, älskar gerbiler och har haft gerbiler i 5-6 år och tyckte att jag skulle kunna starta hobby uppfödning med de. Men har inte all plats i värden så jag kan inte vara så aktiv med kullar. ( typ 1 kull per år eller så )
Jo nu är de inte utstälda i svenska gerbil föreningen utan SSV där Farytail´s ( stavning ) dömde. Så det "gälls ju inte" men det är ju ändå en bedömning som är satt på de.
Mina erfarenheter om Gerbiler i stort sätt är bra, köpte mina två första gerbiler för 5-6 år sen av min kusin sen så har det bara rullat på. Men började med "avel" detta året och fick min första kull nu i Januari.

putt
klart det gills om du har ställt i SSV, och Fairytail är väl utbildad domare om jag inte minns fel? Det är många som ställer i SHF också, inte bara SGF.
Mvh Tassy

#4 jo det gör det kanske ? Vetinte om Emelie är det, men hon har ju uppfödning och så så hon kan ju.

putt
vad hade henne syskon för färger? om du vet det..

pappan vet jag inte, mamman syskon vet jag inte häller, men kan ta reda på det om det önskas. Och Semlas syskon var alla Agouty. Hon är från min egna kull.
ta gärna reda på det :)

putt

putt :)

Putt