Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 809 ggr
tjoffsa
0

Det blev små knoddar inatt =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zina`s första kull! 3 st blev det på dag 26. Typ dagen innan tyckte jag hon såg ut att vara dräkig. Vilken överraskning!!

Hennes syster verkar vara snäll mot dom och de rör sig å piper när de skuttar in i boet..Hoppas de klarar sig fint!

memmis
0

VAd roligt, (:

Glader
0

Grattis till Zina, och såklart även ett stort GRATTIS till den stolta mattten :D

Silverpumans
0

GRATTIS! :D. För ett år sedan föddes mina små knoddar på denna dag, så de fyller idag. Och nu har de "födelsedagssyskon" ;)

tjoffsa
0

Tack! #3 haha ja vilken träff!

Nettan_L
0

Vad kul, Grattis!!

Carizma
0

kul

Glad

isafisa
0

Åh grattis till både dig och Zina :D

Djuplila
0

snygga färger! jag gissar på rosa, rosa och mörkrosa? Oskyldig

kan man se vilka färger dom får som vuxna redan som nyfödda?

tjoffsa
0

nä, det kan man inte veta med säkerhet, men 2 rosa. Den på bilden som ligger på rygg ser lite mörkare ut, men senare idag såg jag den va rosa på ovansidan. kan ha vart dåligt ljus först. ögonen är jag osäker på, men jag tycker de ser mörka ut på alla.

tjoffsa
0

mamman och hennes syster verkar ta hand om dom väldigt bra. Hennes syster är barnvakt när Zina vill ut å sandbada och äta. Annars har dom båda varit väldigt inaktiva idag. Tur Zina tillåter Alina vara med och att Alina är snäll och tvättar och sköter dom med.

Fairytail
0

GRATTIS!!

Eternity90
0

#8 Man kan faktiskt gissa nyföddas färg genom generna och nyansen. Är den ljus ros gerbilunge är den troligen en ljus färg som t.ex. Polar fox, Siamese, Silver nutmeg o.s.v. Och har man kollat genom de dominata och ressiva generna kan man säga vad som är troligt.

en gerbilunge som har röda ögon kan man se från födslen då det inte syns igenom huden.

Om det är en mörkhyad gerbilunge kan det vara t.e.x.  black, Agouti. Men kan aldrig 100% säga vad som är den rätta färgen. Men säga vad som är rimligt efter dessa punkter.

Grattis till kullen. Vad förväntar du dig för färger?

tjoffsa
0

de troliga färgerna är ivory cream apricot om honan bär på p . hon är polarfox så han har ju P-

om P- eller PP slår igenom kan det bli eller om båda bär på aa -silver nutmeg, kanske DTW..eller det kanske måste vara coulorpoint då??

ser nu dygn 4 att ungarna har blivit lite beiga i huden 2 av dom iallafall.

ögonen har jag lite svårt för..de är inte ljusa och inte jättemörka heller, så kanske rubinröda..

hoppas på mörkögdt iallafall.

Jag har inte stamtavla på tidigare generationer på föräldrarna så det får bli en överraskning vad det blir av dom.

Tina-A
0

Grattis :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Pose-idon
0

#13 Jag förstog inte riktigt Oskyldig

//Elin

tjoffsa
0

jo glömmed skriva mor polarfox far PEW..kanske du förstår bättre?

Saykouya
0

GrattisSkrattande