Inte mycket kvar nu :D
Haha, kanske inte så intressant för er att läsa men en liten uppdatering i mitt snart-gerbilägande :)
Jag har ju köpt/fått ett akvarium på 150 liter och köpt o ordnat lite saker sen innan. Även pratat med två uppfödare och jag väntar på att de ska få gerbiler som passar mig och mina önskemål :) Jag ska bygga ett lock och även 'hyllplan' till akvariumet så jag ska köpa plywood här någon dag. Jag ska även till Arken i göteborg där de har utförsäljning och inhandla bl.a en till vattenflaska och en smådjurshage. Jag ska även till ikea för att köpa sandskål, samlalåda till maten och samlalåda att ha dom i när jag storstädar eller som extrabur. Det jag handlat finns på bilderna, men om det är svårt o se så ska jag skriva vad som finns med. Ni får gärna säga till om det är något som fattas (men jag vet nog det mesta som fattas tror jag) eller om jag råkat köpt någonting som inte är bra för dom. Jag ska även bygga en ställning till vattenflaskan så tips till sådan tas tacksamt emot.

Innehåll på bilderna:
- Akvarium 95x40x40
- Transportbur
- Gångjärn (till locket, ligger på transportburen)
- 25kg Sand
- Kompostpåsar gjorda av majs! Värsta bra :D (gratis :3)
- En trasig lerkruka
- Hus av trä
- Hus av skokartong (man ser inte öppningarna, ovanpå ska mat stå)
- Spadar till städning av den tunga buren xD
- Kalksten utan salt med popcornsmak x)
- Virkon, fick av simone men bra o ha när jag ska få de begagnade sakerna jag köpt..
- Glasskål till mat
- Vattenflaska 320ml med 'hållare'
- Massor av kartonger och toarullar ligger i plastpåsen. Även ett rör som jag tror blir roligt att springa genom ^^
Jag har ju som sagt inte köpt riktigt allt än, men det är på god väg :)
Jag vet inte om jag valde rätt kategori, men en värd får gärna ändra om det är fel :)
Mvh Sandra
Lycka till med gerbilerna :) Har du tänkt på vad du ska ha för kön?
//Elin
#1 Tack! Joo, jag ska ha små gosepojkar ^^
#2 okay ;)
//Elin
va roligt de kommer ju bli jätte mysigt för dom ju =)
lycka till =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#4 Jaa, och för mig också xD Tack :D
jag har min vattenflaska såhär =) kan lägga in några bilder så du får se =) enkelt att göra med ståltråd =)
#6/#7/#8 Mjoo, det var smart.. Men när dom ska dricka - 'dinglar' inte vattenflaskan då så att det blir jobbigt för dom?
Jag har en vattenflaska med en krok på längst upp, praktiskt.
#9 nej nej dom ställer sej på bakbenen och dricker eller som denna lilla filur =) vinglar ingenting =)
jag har gjort en till ställning. ska bara hitta bilderna på den =)

här är en till liknande fast med 2 st som den hänger i då blir den mkt mer stadigare. =)
#10 Mjoo, men det finns inte hos mig :)
#11 / #12 Men dåså - det blir nog att jag gör något sådant tills jag har byggt min egen ställning.. Ska fråga broder min om han har lust att svetsa lite nämligen.
#13 jo precis ( jag skull också ha de så tillsvidare tills pappa skulle fixa nå bättre men de har inte blitt av så detta funkar för mej =) ) hehe
#14 Haha, vuxna vettu xD
Jag tror jag kommer göra något slags rör med en skåra och stopp längst ner, och så typ krokar att hänga över kanten.. något sådant :)
#15 hehe aa XD precis som du tänker så n hade pappa tänkt gör (eller liknande iallfall)