Help Me !!
Mina gerbiler är Underbara !! Men .. dom hatar att komma i famnen ..
Jag har försökt att ta dom i handen , Jag har fått dom i handen men som när jag väl har dom i handen så krafsar dom mej och fösöker bort ..
jag har problem med att hitta på hur jag skulle kunna vänja dom.. Såklart med att försöka att hålla dom båda i handen varje dag en gång .. men finns det nåt annat sätt ??
Jag Är DESPERAT efter hjälp !

Lägg mat i handen.. solrosfrön eller mandelspån tex.. o håll handen nere i buren.. ofta ofta.. till slut kommer de sitta kvar, klättra upp i handen o till slut får du upp dem utan tvekan. Men det kräver tålamod och tid. Ge inte upp :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Tack jätte mycket för svar !!! ska börja göra det direkt imrn ! :D
Gav mina mat ur handen idag så dom är typ gallna och klänger på mig hela tiden :S Lite jobbigt nä^stan ^^
//Elin

Vi har bara en klängapa =P Hon klänger när hon är less på en tonåring o tre bebisar =P Men vi har gobitar som inte kutar iväg så fort de ser oss iaf o som gärna är uppe med oss :)
Does it become a walk?
/Ida
Mina klättrar upp på axel så man blir rädd att dom ska ramla ner och skada sig 
//Elin
Ibland vill inte mina heller sitta i händerna på en, om jag liksom "stänger in" gerbilen med händerna (liksom kupar händerna runt gerbilen lite), då händer det att gerbilen nafsar lite mellan fingrarna på mig så att den får komma ner i buren igen :P Dock är det inget som händer så ofta för mig.

#6 Få gerbiler gillar att vara instängda faktiskt ;) Dock ska du inte släppa ner dem om de nafsar på dig.. då lär de sig snabbt att de får gå tillbaka om de smakar lite på matte :)
Does it become a walk?
/Ida
#8: Haha, intängda lät så hemskt… Visste inte hur jag skulle förklara det :P Men jag tror du förstår vad jag menar :) Okej, då får jag stå ut med att de nasar lite nästa gång det händer ;)

Förstod precis hur du menade ;) Blås till på dem när de smakar på dig o släpp inte ner dem. De lär sig fort att man inte får bita då. Ha dem hellre kutande från hand till hand än att stänga in dem i händerna. Till slut kommer de sitta snällt i dina händer utan att du behöver hålla fast. Sen får man tänka på att unga djur har väldigt mycket energi o spring i benen ;)
Does it become a walk?
/Ida
säker på att dom inte gräver? de gör mina när jag håller dem så

Du har små tokar ;) Våra bara krälar runt o försöker hitta ut ;D
Does it become a walk?
/Ida