Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: avel-uppfödning
Läst 597 ggr
sebb
0

Vad är bra att ge en dräktig hona?

Som rubriken lyder …

Vad ska man ge en dräktig hona??

Solaika
0

Extra proteiner. Ägg/äggpulver/äggamat (typ osaltad pannkaka) Bönplättar och ärtplättar. Jag har gett min tjejja typ fröstång fast med ägg. Finns på fågelavdelningen på djuraffären.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

det ska finnas lös kraftfoder till fåglar..som beskrivs här innan men inte stång. det är ägg i. jättebra! jag strödde över kalkpulver och hon ääälskade det..eller älskar fortfarande då hon diar.

[Matilda92]
0

Fröstång som innehåller ägg(protein)(egentligen för fåglar), kalksten, valsade ärtor mm.

Guldgruvans
0

Jag ger mina dräktiga/nyblivna mammor: ägg, ärtor, havregrynsgröt med vällingpulver o vetegroddsolja+ färska groddar. Det brukar även pappa gerbil gilla.

Eternity90
0

Det är bra att ge extra protein som t.ex. Torrfoder för katter. Man kan även ge syrsor och mjölmaskar.

Ägg som någon annan sa är bra att ge. Dock har mina vägrat att ens lukta på det.

isafisa
0

Jag ger katt torrfoder, finns ganska billiga märken, så de dyraste behöver man ju inte ta :)

Solaika
0

#5 Mina äter inte heller ägg.. Men de älskar äggpulver. Och sedan jag började ge dem äggpulver har de börjat äta pannkaka som de vägrade innan ^^

Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

Ni som ger era gerbiler pannkaka, ska man steka dem helt som vanligt med socker och smör och allt? Eller är det nåt speciellt recept till de små liven? :)

Solaika
0

Jag gör ugnspannkaka utan salt. Socker? Ska det väl inte vara i pannkaka? Ägg, mjöl, mjölk o salt är det i vanlig smet. Uteslut saltet. Sen smörjer jag en ugnsfast form o grädda i ugnen. Ge dem inte kanterna för de kan bli lite brända. De går att äta för oss oxå.. Men det är väldigt tråkigt utan salt ;)

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#9 ahaaa! nu kom ja gpå din hemlis :D nu ska de bli ugnspannkaka här Cool

Solaika
0

Haha.. Då blir du poppis ska du se ;D

Does it become a walk?

/Ida