Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2305 ggr
XmangoX
0

Sallad till gerbil !!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helluuu ;D   jag tänkte göra sallad tilll min gerbil … jag skulle vilja veta lite mer om vad gerbiler kan äta..

Min kusin när hon hade gerbiler gav hon gräshoppor till sina gerbiler,  jag prövade göra samma sak i dag  Och dom verkligen tyckte om det !!   Ni skulle ha sett hur Cody dödade den !  och hur han åt XD

Han tog först kroppen i påda tassarna och sen så bet han av huvvet , sen så höll han kroppen i ena tassen och höll huvvet i andra , sen å han först upp huvvet , sen kroppen XP

De va jätte kul att se på  X''3

XmangoX
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här e en bild av vad jag ska ha i salladen XD

EmmaG
0

Här har du 2 bra artiklar att läsa =)
Lilla handbokem om spannmål & fröer
Mat & Utfodring

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Zaphix
0

#0 Jättekul att titta på när din gerbil dödar..? Okay..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Solaika
0

Har aldrig hört om gräshoppor till Gerbiler.. men jag vet inte..=P Tänkte bara på bilden.. gerbiler ska inte ha paprika att äta.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

L8sson
0

hehe jag brukar ge flugor till mina gerbiler ^^ så har jag givit dom zoofobas elle rvad dom heter som vi matar våran gecko ödla med =)

mumma =)

XmangoX
0

Oj !  de veta ja int ! men dom åt inte paprikan…. puh !

Djuplila
0

Jag har också gett mina insekter :)

Gerbiler är ju ökendjur så dom äter ju sånt i det vilda.

#3, hon kanske inte menade kul som i själva dödandet. utan kul över deras reaktion…?

[Tassy]
0

jag har en gerbil som hoppar och tar flugor och mygg som råkar passera hans bur. rätt smidigt tycker jag :P bara att vifta iväg flygfän till hans territorium så är dom borta sen :P så miljövänligt de bara kan bli ;P visst är de fashinerande att se hur han hoppar och träffar med presision, men jag brukar inte titta när han äter snusket ^^

XmangoX
0

Ok XP  De va första gången ja gav dom en gräshoppa så ja ville se hur dom reagerade XDD

Hamzter95
0

men ändå,kul att se när dom dödar en gräshoppiz Skrikandes

[Katteeen]
0

Kom ihåg bara att gerbiler inte ska ha för mycket frukt och grönt, och inte så ofta heller! De blir dåliga i magen har jag för mig.. Ger mina en gurkbit eller liiite sallad en gång i veckan.

Solaika
0

#11 Lite oftare än en gång i veckan kan du ge dem.. 2-3 gånger går bra. Här får de iaf 2 gånger i veckan och då får de ganska så stora bitar. Gurkbitarna brukar räcka ett par dagar iaf :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

#12: Okej, ville bara vara på den säkra sidan. :) Har haft hamtrar när jag var mindre som dött pga att de fått för mycket sallad och blivit förstoppade… Men då vet jag att jag kan ge dem lite oftare. Tackar :D

Stephanie
0

#13 Då tror jag nog att de fått fel mat i övrigt eller någon annan brist i skötseln. Alla våra smådjur äter växter och de dör absolut inte av det.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
0

Och med "våra smådjur" så menar jag inte djuren här hemma hos mig, utan sveriges vanliga smådjur som hamster, gerbil, mus, råtta, marsvin, kanin osv.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal