Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 606 ggr
Zaphix
2008-07-15 02:06
0

Nya gerbiler..

Nu har allt ordnat sig, och jag har gjort en god gärning (för god egentligen).

Kommer att få hem en gerbilunge imorgon som är 6 veckor, och senare i veckan kommer jag ta hem den vanvårdade gerbilen jag skrivit en tråd om (som nu heter B2 (bitch 2) men kommer bli omdöpt till Labolina). Hoppas verkligen att allting går bra och att de blir kompisar. Har inte delat av buren än, utan är väldigt fundersam över hur jag ska lösa det, men hoppas på att komma på en lösning asap.

Löser det sig inte kommer den vanvårdade gerbilen fortsätta få leva ensam, fast i en mycket, mycket större bur än hon har nu och med betydligt bättre omvårdnad. Ifall hon fortsätter vara deprimerad och må dåligt kommer hon nog dock bli avlivad. Och kommer skaffa en ny kompis till gerbilungen och sätta dom i en egen bur.

Är väldigt nervös just för hur allt kommer att fungera, men hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa. Ont i magen nu, men det ordnar sig nog.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tjiggit
2008-07-15 22:31
0

Du kan inte få hem den vanvårdade gerbilen också imorgon då? För att öka chnserna för att få ihop de två blivande kompisarna? Lycka till med dina nya små vänner!

Solaika
2008-07-15 22:52
0

Hoppas det går bra *håller tummarna stenhårt*

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Zaphix
2008-07-16 00:54
0

Det kom ingen gerbil idag.. Säljaren skulle åka ned till Sundsvall för nåt ärende och skulle ta med ungarna. Men hon hörde aldrig ens av sig.. Less.

Min och Dackes blogg

tjiggit
2008-07-16 00:58
0

Nä usch vad tråkigt…

Otaku
2008-07-16 01:37
0

Nej stakars liten ( dem som var vanvårdad ) Håller tummarna på att det går bra!

Mvh Vinetta

Zaphix
2008-07-16 02:49
0

Ska göra räder på djuraffärer imorgon och leta efter en gerbilunge i alla fall. Och imorgon kommer den vanvårdade hem.

Min och Dackes blogg