Hallon
Hej ! Får gerbiler äta hallon? Jag har massor med hallon hemma som inte går åt , och då kan jag ju ge några till gerbilerna.. Om dom får såklart!

' putt '
Jag har låtit min gerbiler smakt på hallon och det var inget problem. Men jag är ingen expert ^^ Kolla bara så det inte är mask eller annat farligt innan du ger dom bara så går det nog bra:)
//Elin

Här älskar tussarna hallon och björnbär.. ingen har sagt nåt till mig om att det skulle vara farligt iaf.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Nu har mina fått varsit hallon ^^ Lea tog med glädje imot sitt hallon men nykommligarna var är lite tveksamma xD
//Elin

Ok , då vet jag :)
Jag hade för mig att hallon är stenfrukter eller nåt sånt? ^^ Kan vara helt fel, men jag har för mig det… Hmm..

Hur kan hallon va en stenfrukt?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Va fasiken, de va de!?
Kollade wikipedia..
(Men jag tror knappast att det är nån fara med att ge lite hallon till dom!)
--------------------
Definitionen av stenfrukt är att det i varje fruktkropp finns ett och endast ett frö. Här är några exempel på stenfrukter, som är äkta frukter inom undergruppen saftiga frukter:
- Aprikos
- Björnbär
- Cashew
- Hallon
- Hjortron
- Kokosnöt
- Mango
- Frukterna hos alla arter i släktet Prunus, till exempel körsbär, mandel, persika, plommon och slån
- Valnöt
- Åkerbär
Björnbär, hallon, hjortron och åkerbär är egentligen en mängd små stenfrukter som sitter ihop och bildas av blommor som har separata pistiller, så kallade fruktförband (kallas även sammansatt frukt).
Exempel på grönsaker som räknas som stenfrukter:
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Men se där, då var jag inte ute och cyklade då :)