Svårt att sälja ungar?
Jag har en känsla av att det är svårt att få gerbilungar sålda? Eller har jag fel då? 

Mvh Stephanie 

Jag har inte haft så stora problem. Det som varit svårt är innan sommaren/början av sommaren, annars har det varit lätt för mig att hitta hem till mina :)
det går i perioder, sommar/semester = totaltorka på köpare. Runt jul är det rykande åtgång på dem, något man ska akta sig för om man inte vill riskera att få tillbaka djuren lika snabbt igen.

Jag har haft gerbilungar till salu under våren och vintern och de har varit tingade innan de varit leveransklara. Men vet andra personer som haft ungar till salu under samma perioder som haft jätteproblem att få dem sålda.
jag säljer till djurmagazinet, dom gillar att köpa av privat så här som inte avlar bara tar nån kul ibland.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Jag har väldigt svårt för att sälja gerbilungar. Dock är det för att dom inte varit reggade osv "/
Och jag vill inte sälja till djuraffär men som det ser ut nu så kmr jag få göra det.. "/
Färger spelar ganska mycket in, vart man bor och hur mycket man syns (via t.ex. en förening). Att sälja en kull med rena agouti är nog svårt vart man än bor.
Bor man i Stockholm så finns det redan många etablerade uppfödare och bor man mer avlägset är antalet köpare mer begränsat. Runt Göteborg tror jag det är lättast just nu.
T.ex. gråa/gula färger, colorpoints och vittecknade brukar vara mer poppis än t.ex. enfärgade agouti och black.
Seriösa uppfödare* har det i regel lättare då rykte, publicitet och erfarenhet är en del av att få sina ungar sålda.
För att undvika missförstånd - (*Om man inte är en seriös uppfödare betyder det inte att man är oseriös, men som t.ex. hobbyuppfödare blir det oftast svårare då det brukar innebära att man avlar på sina husdjur och inte har någon direkt avelsplan. Alltså i regel mindre ''intressanta'' färger och medelmåtta djur i temperament och utseende.)

ja sålde min kull typ på en gång :P xD