kan det vara alvarligt+
Min ena gerbil har betet sig lite konstigt den senaste tiden tycker min mamma och idag så jag att kisset var mycket mörkare än det brukar vara, jag vet ju inte om det kommer ifrån just den gerbiler men man vet ju alldrig. Kan det vara någonting?
Det är lättare att komma vad det kan vara om du förklarar lite mer. Du bör gå till en veterinär hur som helst…

Mvh Stephanie 

okej, hur mycket kan ett veterinärbesök kosta?
Har ingen aning, varierar från veterinär till veterinär. En undersökning brukar gå på ca 300-400kr. Sen tillkommer ev. medicin eller vad hon kan behöva.

Mvh Stephanie 

Okej, men behöver jag gå till veterinären? jag menar det kaske bara var något hon har ätit?

prova på nå sätt fåna upp kisset..veterinären vill säkert göra analys på det. ett tips som jag gjorde på min katt som hade urinsten var att lägga plastfolie över "lådan" och så är det bara knyta igen det..fast kanske svårt med gerbiler..de kraffsar ju en del. Det är ju lättare se då hur urinen är om det bara är urin infångad. ser du det diekt så är det uppenbart att nån av dom är sjuk
diekt? men hur gör man när man ska till veterinären? tar man med alla gerbilera i den buren?

jag var hos veterinären för ett tag sen och hon kollade inte ens honom noga utan bara med blotta ögat och det kostade oss 820kr, för mkt tycker jag, hon sa tillochme att hon inte hade en aning vad vi än fråga ..

det var ju jättedyrt! jag menar på katt kostar fasta priset 300kr nånting sånt sen tillkommer ju kostnader beroende på om de behöver ge lugnande, röntgas osv. konstigt om det kostar mer på en gerbil än en katt eller hund.

#6, när man åker till veterinären tar man med alla gerbilerna i den buren. Visar det sig att en av gerbilerna är sjuk eller liknande tar man INTE ut den från sina burkompisar för då får man inte ihop dem igen.
Veterinärbesök för 300 är billigt, här i Göteborg ligger grundavgiften på 650 kronor, exklusive medicin osv. Men i Stockholm är det betydligt billigare.
Hoppas det går bra för din gerbil.
mm hoppas det med. (:
är gerbilen röd/svullen? slickar den sig ofta där? piper?

#9 I Stockholm är det inte billigare att gå till veterinär… det beror helt på vart man åker! Roslagstull tar väl 500:- för att ens sticka näsan innanför dörrn…. sen är resten bra dyrt det med.

i luleå fick vi betala ca 200-300 kr för en tandklippning, samma pris två gånger ungefär. så priserna varierar rätt kraftigt , beror väl på vad man ska göra och så också.
#11 den är inte svullen eller röd vad jag vet. Öhh jag brukar inte titta efter om dom slikar sig där, men nu när jag tänker efter så kan det nog vara så ja. Pipper nee det tror jag inte. Men den andas snabbare än vanligt.

#13 jag mena priset rån samma trakter som där uppe fast i pite, men typ det är samma ställe.
att det kan skilja så mkt

Distriktsveterinärerna här vet inte ett skit om gerbiler. De kan bara katt, hund och större djur. Det är det vanligaste med dem..
Gå till veterinär så fort du kan.. innan det blir som vår Tova har. Hon är röd, svullen och sårig. Hon slickar, kliar o plockar päls. Inget man vill att ens pälskling ska råka ut för :(
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
nee, ska försöka, ska till öland på lördag och ska vara där en vecka. Så det får bli efter det.
så du ska låta henne gå sådär i två veckor? :S
fy på dig säger jag. har man inte råd och tid att ta sina djur till veterinär så ska man inte ha djur.

#18 Det gick på ett dygn så hade Tova tacklat av fullkomligt o vi fick tvinga i henne vätska. Vänta INTE tills du kommer hem från Öland. Ta ditt djur till veterinären nu! Man kan alltid ringa direkt när dom öppnar på morgonen och få en akuttid under dagen.
Does it become a walk?
/Ida

kanske svårt få en akuttid när det kanske inte behöver vara akut..men jag skulle med ha tagit den till veterinär eller be nån annan göra det om du absolut inte kan. Hoppas den blir bra!
Okej, jag ska försöka komma till veterinären så fort som möjligt.
Men kan det vara något med att urinet har en annan färg?

oja..om det är mörkare, blodigt eller luktar starkare än vanligt
det luktar mycket starkare, Men står i telefonkö till veterinären.
Men vad kan det vara för något?

kan vara bakterier i urinen.
Okej

tro mig..det luktar fn och man mår inte så bra. hoppas du kommer fram snart. ska själv till doktorn för det idag…lider med din gerbil.
hur gick det?fick du komma iväg till veterinären?

#17 Här är distriktsveterinärerna helt ok på gerbiler, men då håller de ju till vid naturbruksgymnasiet och har hand om de sjuka djuren som de har, och de har gnagare av de flesta slag :)
Men för att inte gå alltför mkt OT, hur går det för din sötnos memmis?
Dom tyckte att jag skulle avvakta och se om det blev bättre, och dom skulle ändå inte haft någon tid förens slutet av nästa vecka.

Då får vi hålla tummarna för att det inte blir så illa som för Tova. Det kan gå fort när djuren är så små.
Does it become a walk?
/Ida

här nere betakade jag 350:- när min kanin drog av hela trmpdynan , och vet besöket tog ungefär 45 min ich då rengjorde hon det och han fick smärtstillande mm