Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 642 ggr
Hamzter95
0

3 nya gerbiler :D

Idag hämtade jag 3 gerbil-honor svarta sööööta :D

jättesnälla :)
Sååå söööta ja är så glad!

L1ll4n
0

Är dom syskon?

Hamzter95
0

Ja :):):):)

Pose-idon
0

Hmm… Är det inte tjejer som kan börja bråka om dom är fler än 2 :/ Jaja hoppas det går braGlad

//Elin

L1ll4n
0

#3 - inte alltid. det kan funka men sen kan det även gå åt skogen. Och sen så är ju dom här tre uppfödda med varann så det blir nog inget problem. Dom har ju levt hela livet tillsammans, så det ska nog gå bra, brukar funka mellan syskon.

jule
0

#4 jag skulle vilja påstå att det inte spelar någon roll att de är syskon. Finns lika stor risk att de börjar bråka ändå.

L1ll4n
0

#5 - oftast så börjar dom inte bråka om dom är syskon då dom känt varandra hela livet. annat är det ju om man parar ihop tre som är från olika kullar men har samma ålder från olika föräldrar.

jule
0

#6 Jag skulle fortfarande vilja påstå att det inte spelar någon roll. Det har inte alls att göra med om de är syskon eller ej.

[Matilda92]
0

Precis som jule skriver spelar det ingen roll om dom är syskon… Dom kan lika gärna börja bråka i alla fall.

Tina-A
0

Lycka till

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hamzter95
0

tack! dom har levt i 1 år tillsammans utan att bråka och ja tror inte dom börjar!

[Matilda92]
0

Så säger många… men man kan aldrig veta…

isafisa
0

Lycka till hur som helst :)

Hamzter95
0

tack :)
#11 nej eftersom du säger att man inte kan veta så varför tjafsa om att dom kommer börja bråka :S

[Tassy]
0

är de syskon är de ganska jämna i rangen, vilket ÖKAR risken avsevärt för slagsmål!

[Matilda92]
0

#13 Du skriver att du inte tror dom börjar bråka, då skriver jag; man kan aldrig veta det. Förstår du??

Hamzter95
0

#14 isåfall varför har dom inte bråkat förut ? Dom borde väl gjort det för länge sen eller ?

[Tassy]
0

#16 nejdå, inte alls. de kan vara sams något år om man har riktig tur, det vanligaste är stt de smäller när de är ca 6 månader gamla. det varierar kraftigt.

Hamzter95
0

Okej men jag hoppas att dom inte börjar bråka det är juh inte säkert att dom gör det så vi får väl hoppas :) dom är såååå söta tillsammans

Motalavikens
0

Jag menar inget illa mot någons kunskap , ni har säkert bättre kunskap än jag , men en sak som poppar upp i mitt huve är har ni tillräcklig kunskap , har ni mångårig kunskap om allt ? När man talar om för någon att gör si eller gör så eller det funkar inte hit och dit , då undrar jag hur många år ni har hållt på …

Vad är det som säger att , låt säga att ni har hållt på 3-4 år , vet ni då allt ? Kan ni allt om gerbilens beteende ? Vet ni vad alla gerbiler gör eller hur det beter sig ?

Bara en fundering och jag vill inte vara trevlig mot nån , ni har alla kunskap men ni vet inte alltid hur gerbiler beter sig tyvärr , alla är olika , precis som vi mänskor …

Sen när ni har hållt på 20 år och haft massa gerbiler , då kan ni tala om för mig om ni kommer säga gör si eller gör så , då kan jag lova att ni kommer istället säga , att den kan göra så eller så men jag kan inget säga för alla gerbiler är olika ….

[Tassy]
0

jag har hållt på med gerbiler i drygt 7 år. Jag lär mig av andra mer erfarna.

Då alla erfarna uppfödare jag känner säger samma sak om denna fråga så litar jag på dem. Med alla uppskattar jag de till iaf över 10 st.

Visst är alla gerbiler olika individer, men det gäller att försöka minimera riskerna, det tror jag du håller med mig om.

Klart man måste få ifrågasätta och disskutera, det är ju det forumet är till för, det är ingen som ska moralpredika om ditt och datt. :)

Jag är säker på att alla här vill gerbilernas bästa.

Jag anser mig vara ganska så oerfaren trots mina 7 år inom branchen, jag har mycket att lära, och det är ingen hemlis :)

Motalavikens
0

Absolut vill jag djurens bästa och självklart minimera riskerna men jag tycker det bästa rådet jag har fått av dem bästa är att ingen kan säga att gör si eller så , för ingen vet hur det kommer att bli , det kan bli som ni andra säger eller så kommer det funka finfint =)

Tycker bara att man ska vara lite försiktig när man talar om för nån att det kommer inte gå så det så !
Låt säga att personen kommer om 3 år och säger att de levde hela sitt liv samman och de bråkade aldrig .

Visst kan man dela med sig av sina erfarenheter , men som du säger själv , 7 år är inget jämfört med de bästa , som hållt på sen 80-talet , då kan vi snacka erfarenhet =)

Ni är säkert alla duktiga , menar absolut inget illa med att jag ifrågasatte ,ibland kan inte allt bara vara svart och vitt , det finns undantag med allt =)

[Tassy]
0

jovisst förstår jag hur du tänker, fast våra åsikter går isär, och de får de gjärna göra, ingen är sämre för det!

ps. flickorna har de myspys här ds.

Motalavikens
0

Ja självklart kan vi alla inte tycka lika , va trist det skulle vara =)

Ohh va skönt de verkar ha det ! Vi får höras mer privat om dem =) Tror de har det toppen hos dig =)