Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1301 ggr
Zaphix
0

Lita på gerbiler..

Hur mycket litar ni egentligen på era gerbiler?

Kan ni ha dom lösa i ett rum/lägenhet/hus utan att vara rädda för att de springer bort?

Kan ni ha locket uppe på buren/akvariet utan att ni är rädda för att de ska rymma?

Kan ni ha dom sittande på er axel utan att ni är rädd att de ska hoppa ned?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Otaku
0

Jag litar på min gerbil och kan ha henne springa löst i mitt rum. Hon brukar få vara ute i mitt rum minst en timme om dagen. Och ha locket till buren öppen kan jag också ha. Men inte så ofta dock. Men ha henne på axeln är inget jag gör.. Hon hoppar alltid ned :/

( Jag vet att man inte ska ha en gerbil. Men hon dödade sin partner och jag håller på och letar efter en kompis till henne )

Mvh Vinetta

[Tassy]
0

ja jag känner mina gerbiler mycket väl och vet precis vad jag kan/inte kan göra med dem. jag litar på dem till 100%

Solaika
0

Jag har dem inte lösa på golvet. Däremot får de ofta springa på soffan för ingen av dem hoppar ner.

Locket står öppet dygner runt hos alla utom Lima som är här över sommaren. Hon är en rymling nämligen. De andra stannar sött i sina burar.

Vi har riktiga axelmöss. Några av dem sitter hur länge som helst på axeln. Andra sitter en stund o sen kryper de ner o så tar man emot dem med handen bara. Hoppar gör dem inte.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[bimbim]
0

Jag litar på att mina gerbiler inte går att lita på..=P Ne, men ha dem lösa i ett rum går inte, de gnager för mkt på tyger och letar sig in bakom kylskåp. Men sitta på axeln tycker den ena är helt ok och locket står nästan alltid öppet..=)

isafisa
0

Litar på min Jaguar mest, han känner jag bäst och vet vad jag kan låta honom göra och inte. Vet att han aldrig springer in i mörka skrymslen (tror han e lite mörkrädd, han stannar alltid i ljuset).    Alla mina andra litar jag på till viss del, vissa är så små att dom inte riktigt är helt beräkneliga än :)

[Katteeen]
0

Jag liter hyffsat på mina gerbiler, men ajg känner dem ju inte så himla bra än.. Eller, de känner inte mig så jättebra ännu. ;)   Men de springer fritt på min säng ganska ofta, de hoppar aldrig ner, men ibland kan ju hända att nån av dem glider av sängen. ^^
Jag skulle nog inte våga släppa ner dem på golvet iallafall, dels för att jag inte vill att de ska försvinna bakom nån möbel, och dels för att om de lyckas ta sig ut ur rummet så tar min hundvalp dem.. Hon älskar att sitta och iakta dem i mitt rum, och hon skulle bli överlycklig om nån av dem kom ner på golvet och "lekte" med henne. =/

L8sson
0

jag litar på mina gerbil fullt ut asså.

jag har inge lock till akvariuma (än) dom sittar alltid på mina axlar = de tycker dom om, och sängen får dom skutta på hur mkt dom vill om du hoppar ner på golvet e de bara ta upp dom igen. brukar gå runt och sätta gerbil på andras axlar med ^^

Fairytail
0

Jag litar på mina gerbiler helt. Jag vet vad jag kan och vad jag inte kan göra med dem. Vet till exempel att jag kan sätta dem i soffan eller på sängen, för de hoppar inte ner. Vet att jag inte kan släppa lös dem på ovanvåningen eftersom vi har en trappa som man kan ramla nerföer. Däremot går det bra att låta dem springa runt på till exempel toalettgolvet. Inga problem alls och de är inte svåra att fånga in igen heller. Ibland vill de sitta på axeln och mysa, om de inte vill så glider de bara ner för tröjan och jag sträcker bara ut handen och fångar in dem. Skrattande

[Katteeen]
0

Haha, kom på en sak till som mina gerbiler gör ofta. Om jag har dem på axeln, och de vill ner, så glider de ner innaför min tröja. ^^ Det kittlas nåt otroligt när de kutar runt på min mage :P De verkar gilla det, för det är nåt som händer rätt ofta. ^^

L8sson
0

#9 de händer här med ^^ dom springer runt överallt under tröjan =)

[Katteeen]
0

#10: Hihi, också ser man liksom en liten bulle som racar omkring X)

Elli-Lag
0

Mina gossar brukar ha sina gerbiler i famnen och sitta i soffan, så springer de runt på dem och i soffan.

Zaphix
0

Mina gerbiler skulle jag aldrig våga ha lös i rummet där akvariet står. Är i vardagsrummet, så de skulle antagligen gömma sig överallt eller bita sönder sladdar och få elchock.

Däremot vågar jag låta dom sitta på axeln när jag sitter vid datorn eller vid Tv'n. Hoppar aldrig. De får springa lös i hallen också, där det inte finns några gömmor för de små busarna.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Katter3
0

Jag vågar inte ha mina gerbiler lösa i rummet, då det finns så många ställen som de kan gömma sig på. När jag sitter i sängen kan jag ha dem på min axel, fast när de inte har lust längre glider de nerför ryggen och ner på sängen. ;)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

jaanniepaalm
0

jag litar inte så mkt att ha min gerbil jupiter på golvet för när han har varit ute ett tag blir han hel galen och sringer sp racing så man knappt får tag på honom . Men ja liter på att honom på axel han brukar tom sova i min luva eller på min axel :)

Embla_
0

Har för ett tag sedan skaffat nya gerbiler så de är rätt unga än, och riktigt aktiva och hoppiga utav bara den! :)
Jag kan ha dom på golvet, det är inga problem alls så länge det handlar om ett stängt rum. men ha dom lösa i hela huset vill jag dock inte, eftersom vi har trappor och nivåskillnader dom kan skada sig på.

Att ha locket borta på akvariet vågar jag inte, dom hoppar lätt ur och eftersom akvariet står ganska högt på en bänk kan dom skada sig rejält om de hoppar ner på golvet :/.

Sittande på axeln gick bra med förra gerbilen WIlma som var av det lugnare slaget, men inte med de nya unga gerbilerna ;P