Nån som vet?
Nån som vet hur man övertalar 
(Vill ha gerbiler..)
övertalar vem till vad?

Föräldrar till gerbiler
Du vet nog bäst själv hur du ska få det du vill, ingen här inne känner ju din mamma, eller min pappa. Så det kan bli lite svårt att bara säga liksom. Hur gjorde du när du fick tillstånd till att skaffa hamster?

#3 Önskade mej de.. Men jag orskar ju inte vänta :(
#4: Just ja, så var det ju… Men gäller inte det där kontraktet du fick även för gerbiler då?
Du kan skriva om det lite snyggt på datorn längst ner "gäller även gerbiler".. Nej, man ska inte fuska =P Men jag vet inte, du får väl fråga vad du behöver göra då, kanske hjälpa till lite mer…?

#5 ORKA? Du vet väl hur "lat" jag är ^^
#6. Har man den inställningen så är det ingen idé att ens skaffa ett djur. Hur ska du då "orka" ta hand om djuret sen då? Det tar tid vet du, man ska ju hinna umgås med djuren varje dag också, och städa buren, mata mm. mm…
Om tre år kommer gerbilen fortfarande leva, har du tid och ork då också eller finns det mer spännande saker då? Brukar vara min tankeställare innan jag köper djur..=)
Jag övertalade mina föräldrar genom att läsa på mycket om gerbiler, övertyga dem om att jag klarade av att ta hand om dem dagligen(vilket bara är roligt), visade dem olika hemsidor om gerbiler(t ex gerbil ifokus), där det fanns fakta om gerbiler. Jag visade dem också gerbiler i djuraffären och berättade mycket om dem, försökte att få dem intresserade;-) Varje kväll brukade jag berätta för mamma och pappa om hur gärna jag ville ha gerbiler. En fredag sa pappa att imorgon åker vi och köper gerbiler. Då var jag verkligen glad!:-) Men man får ha lite tålamod, det tog några veckor innan jag lyckades övertala dem. Och då hade jag hunnit läsa på väldigt mycket om dem och förbereda och det var ju bra:-)
Jag sa: Om jag köper gerbiler bur och allt fäör egna pengar får jag gerbiler då? :) Och det fick jag ^^ :)
//Elin
Nån som vet hur man övertalar en sambo till att få skaffa fler gerbiler..? :\

jag ska få 3 stycken till gerbiler nu :D och dom är bortskänkes med bur och spån och mat,så då bara prata ja me mamma och ja fick dom :O (kanske berodde på att dom bor ganska så nära oss) men ja brukar likzom tjata i år för att få ett djur men det här gick skita snabbt kanske var för att dom gratis med tillbehör och bodde nära :)
ni får tjata så dom inte orkar höra mer på ert tjat så kanske ni kan få gerbiler ? :D
#11 man pekar menande på dörren och säger schas! ;P
#0 - Du vet bäst själv hur du övertalar dina föräldrar. Och du måste ju orka med gerbilerna.