Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1452 ggr
EmmaG
0

Har du gallerbur?

Om det är någon här som har gallerbur till sina gerbiler så kan du väl hojta till!?
Det är för en artikel jag tänkt jag göra här på sajten..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Katter3
0

Puttar upp.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

fridelfina
0

Vi har en som de är i ibland. En sån "gerbilbur" med plastlåda nertill och galler i två plan upptill. Använder den som "kul med ombyte"-bur, rastbur och ett ställe attt vara i när man gör rent akvariet.

EmmaG
0

Fast jag är ute efter en som har hel gallerbur..Men tack ändå =)

Fast det får man väl ta som ett gott tecken att ingen här har gallerbur till de sina ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Speedy
0

Jag har faktiskt gjort en egen bur till mina gerbiler, det är en av trä och galler, med tre plan, den är 1,5 meter hög och ungefär 70 cm bred, nederst är det öpphöjda kanter så de kan gräva, har tyvärr ingen bild men jag kan ju säga att de har inte bitit sönder den än och de stortrivs där, men som sagt, har den på skolan och den är lite svår att få hem på tåget, haha! :P

OttoT
0

#3 Precis, det ska vi vara glada för.

Essie
0

Jag har en gallerbur till min gerbil…

Speedy
0

det e väl inget fel med gallerburar? förrutom att de biter på gallret o de lättare åker spån överallt!!

tjiggit
0

#7, risken att gerbilen får problem med nosen, tex dosdermatit ökar om den bor i gallerbur pga gallergnagande.

Speedy
0

Ok men jag har ju mina i gallerbur och de biter inte alls på gallret och de har inte fått dosdermatit.. de är väl upp till var och en att välja vad man vill ha till sina djur.

tjiggit
0

#9, Självklart. Jag svarade bara på din fråga om varför det är mindre bra med gallerburar.

vekan
0

#8 dosdermatit? Vad händer om gerbilen får det?

Chimney
0

jag har en som jag använder när jag sätter ihop två gerbiler. den är dock lite modifierad, så den är kanske inte så vanlig längre …

galler i mitten och lite sånt =P

wolfgirl82
0

#11 Gerbilerns nos sväljer upp och tappar päls runt omkring. Ser inte alls fint ut och blir bara värre utan behandling. Kan se ut som rudolf med röda mulen i de värsta fallen

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

L1ll4n
0

Jag har haft en gallerbur till mina gerbiler men i slutändan blev det så jobbigt att både städa upp spånet de skvätte ut & att dom bet i gallret hela tiden.. så jag bytte bur.. (:

[Matilda92]
0

Jag har en gerbil som bor hos mig som har haft nosdermatit för ca ett år sedan(med då bodde han inte hos mig). Nu har han inget hår runt nosen och han är rätt så känslig för om det blir för damigt i buren och han har rätt så lätt att bli förskyld(snorig). Såhär ser han ut idag:

vekan
0

Söt! :D

L1ll4n
0

Ännu en nackdel är väl att svansen kan fastna i gallret och att gerbilen "släpper"/tappar sin svans.

MsNattiz
0

jag byter bur då och då,just nu har jag en gallerbur med plastbotten och tre våningar, jag tycker det fungerar utmärkt, min gerbil tuggar inte alls på gallren :)

OttoT
0

#18 Det kan väl kanske fungera, dina gerbiler skulle ändå må bättre av att bo i en bur där de har en större yta att röra sig på och att de kan gräva gångar, som t.ex. ett stort akvarie eller terrarie.

MsNattiz
0

ja, jag drömmer juh om att köpa ett stort terrarie, men dom brukar ofta vara så dyra juh…Ledsen

Trissan
0

#6 Essie , menar su att du har EN gerbil ?

OttoT
0

#20 Så måste det ju faktiskt inte vara :) Kolla på Blocket.se där finns det massor med akvarier till vrakpriser.

MsNattiz
0

okej,ska ta och kolla lite där tror jah :)

simlun485
0

Jag har en gallerbur till mina. Den har 2 vånigar och det är gallergolv till den men den nerdesta är i plast.

vekan
0

Ibland skänks akvarier bort :-)

memmis
0

jag har gallerbur men har satt plexiglas så att dom inte ska gnaga eller klätra :/

Essie
0

#21 Nee det klart jag inte har, två menade jag ju såklart

Chimney
0

#21, hade hon bara haft en kanske det är en gerbil som inte vill ha burkompis. troligen en sur gammal dam isf =P finns sånna med, som trivs bäst ensamma.

Eriiica
0

#28 Så är det för mig, hittade en gerbilhona ute i skogen som är ganska gammal och det är ingen idé att sätta ihop henne med nån annan, Hon är ganska vild också och verkar trivas bra själv ;P

MadeleineH
0

jag hade gallerbur till mina gerbiler

Otaku
0

Ja, jag har tyvärr det. Mina gerbiler gnagade sönder min plastbur och då fick jag akut-köpa en annan.. Den köpte jag "loss" av min syster som har haft hamstar tidigare. Men hon ( den ena är död ) får springa löst i rummet minst 30 minuter/ dag. Ibland flera gången varje dag. Men så fort jag har råd så ska jag köpa ett akvarium. men det får vi se när det blir eftersom jag måste köpa en råttbur också..

Kan fixa bild om det behövs.. ^^

Mvh Vinetta

[Tassy]
0

tänk även på att gallerburar lätt resulterar i att gerbilen fastnar med bakbenen mellan gallerstängerna och bryter benen.

Otaku
0

#32   Jo, jag vet.. men därför jag jag smart och la tidningspapper där.. xD

Mvh Vinetta

[Tassy]
0

#33 det gnager dom lätt bort

Otaku
0

#34 joo jag vet men jag byter varje dag..  fast min gerbil är ingen som som gillar att gnaga på det.. hon föredrar pinnar, toa-rullar… m.m..

Mvh Vinetta

Otaku
0

Men ni behöver inte oroa er nu! :D Jag ska hämta ett akvarium på lördag som jag ska låna tills jag köpt ett eget!

Mvh Vinetta

Solaika
0

Va härligt! Du ska se att både du o gerbilerna kommer bli glada :-)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Otaku
0

#37 Aa ^^

Mvh Vinetta

Pose-idon
0

Hade gallerbur i början. Men sen flyttade dom till akvarium. Ska få 2 tjejor om 2 veckor:D Då måste gammal damen flytta till gallerburen :'/ Men jag är på jakt efter akvarium till henne. (Jag vet att gerbiler ej ska bo ensamma men hennes syster har tyvärr avlididt :'()

//Elin