Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 729 ggr
Solaika
0

Lilla pälsbollen

Jag hör till dem som alltid sagt att jag inte skulle operera en gerbil som får tumör. När man står där med sin pälsboll i handen o tumören är ett faktum är det inte lika lätt. Casper är just nu hos veterinären. Vi hittade en pippla på hans doftkörtel för två veckor sen. I söndags sprack den. Vi vill inte förlora vårt lilla hjärta som inte alls är så gammal. Han är opererad nu. Veterinären hittade en tumör till som vi inte sett. Den blödde ganska mycket o nu sitter jag med hjärtat i halsgropen o hoppas o ber att allt ska gå bra så jag slipper åka hem med tom bur.

Kolla era hanar ordentligt. O snälla.. Håll en tumme eller två för att allt går bra med vår älskade lilla pälsboll :'(

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Strumpa
0

jag håller alla tummar jag har!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Solaika
0

Tack snälla!

Does it become a walk?

/Ida

Alfahannah
0

Jag hoppas verkligen att allt går bra för dig. *håller tummarna*

jaanniepaalm
0

hoppas verkligen att han överlever

Solaika
0

Tack ska ni ha.. Tyvärr har han just somnat för alltid.. Hans lilla kropp klarade inte av att stoppa blödningen.

Vila i frid mitt lilla hjärta :'(

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

vila i frid lilla vackra Casper, tänker på er just nu. Tusen tröstkramar till dig Solaika!

Alfahannah
0

R.I.P Casper

mocchino
0

Nej usch vad tråkigt! Jag lider med dig Solaika! Ledsen

// Nathalie

Solaika
0

Tack snälla ni..

Så tomt, så overkligt.. jag klarade inte ens att ta in den tomma buren från bilen.. Gråter

Does it become a walk?

/Ida

[Matilda92]
0

Usch, vad tråkigt! Har en hona här hemma på bara 2 år som har fått tumör på Doftkörteln. Hon ska opereras efter sommaren är det tänkt. Får hoppas den inte spricker in´nan dess…

Angelclaw
0

Men nej :( Vila i frid lilla vackra Casper!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Solaika
0

#10 Här gick det fort.. lite mindre än 2 veckor tog det. Håller tummarna för din tjej!

#11 Tack vännen!

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

#10 Håller också tummarna för din lilltjej!

#12 Ingen orsak gumman! :(

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Matilda92]
0

#12 Oj vad fort det gick! En uppfödare passade mina och upptäckte den då. Och dom trodde att den kunde opereras efter sommaren, men jag kollar den morgon och kväll, så jag hoppas den inte spricker…

#13 Tack så mycket!

[Katteeen]
0

Nej vad synd! :'( Vila i frid Casper…

Nicolina
0

Vad tråkigt! Massa tröstkramar till dig, sånt här är så jobbigt och hemskt…. man önskar ju alla somnade in av ålder utan smärta.

isafisa
0

Nej men gud va hemskt :'(   Lilla Casper, tyckte det var nyss du fick honom….  Vila i frid lilla Casper.

Solaika
0

#14 Ja, håll ett öga. Det behöver ju inte vara något så elakt som det Casper fick. Oftast går det bra. Veterinären hade aldrig sett ett fall som Caspers :(

#16 Tack. Ja eller hur.. sjukdomar o elände. Friska gerbiler som bara har levt färdigt lixom!

#17 Jo.. han kom i början av april, så det va inte så länge sen. Men han va en enorm personlighet som borrade sig djuupt in i våra hjärtan.

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#18 ja och ändå var du till Marhagens väl? så Casper hade verkligen otur

Solaika
0

Stämmer bra Tassy.. va till Marhagen. Hon va jättebra o gjorde verkligen va hon kunde. Men hans lilla kropp samarbetade inte.. :(

Does it become a walk?

/Ida

FlowerII
0

Usch fy vad hemskt! Jag har fött upp honom och heter Ella, jag beklagar sorgen och är ledsen att han inte levde längre :( Du undrade efter bilder på hans mamma fick jag höra, om jag får din MSN så ska jag skicka dem :)

Solaika
0

#21 Skickar dig ett PM :)

Does it become a walk?

/Ida