Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettforumlekar
Läst 550 ggr
[Tassy]
0

gissningslek!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kikade runt lite på andra ifokussidor och snubblade över en skojsig forumlek som jag konverterar hit till gerbiler!

Den går ut på att rita en påhittad (blandade färger) eller existerande gerbilfärg i paint. Sen får man gissa vad för färg/färger det är som har blandats. Den som gissar rätt får göra nästa färg.

T.ex. om jag väljer en orange mold korsat med silver nutmeg så målar jag en silvernutte med orange nos, tassar och svans, hänger ni med? Skrattande

Här kommer första bilden! 

http://gerbiler.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=1cf696ee-cf99-4f56-937b-1bd489e6c975&Filename=gissa.JPG

Zomby
0

Ingen aning..

Carizma
0

ialla fall honey

[Tassy]
0

#2 titta noga, magen är helfärgad ;) honey har vit mage

vekan
0

Jag är inte alls bra på färger, men kan försöka. Slate är ju mörkgrå… Så en vittecknad slate korsad med någon orange färg… Honey har ju en ganska orange färg, men det var väl fel? Saffron är ju typ orange…

Jag gissar på vittecknad slate korsat med saffron Glad Hihi… jag har nog fel men jag försökte i alla fall Skrattande

[Tassy]
0

#4 rätt :) din tur att måla en snygging ;)

vekan
0

Hihi… Det blir svårt men får försöka, börjar måla nu då, så postar jag om en stund. Skrattande

[Tassy]
0

spännande! :)

Hamzter95
0

Grattis ^.^
Tassy hur kunde du rita så fint ? FörvånadSkrattande

[Tassy]
0

#8 hahah, tack :P den tog kanske 2 minuter i paint Flört

vekan
0

Inte alls lika fin som tassys… Denna färg blir lätt att lista ut. Det är en existerande gerbilfärg, nu gjorde jag er besvikna, ni hade säkert hoppats på någon spännande korsning… hihi… hade ingen fantasi, tyvärr. Men här har vi en gerbil färg i alla fall ;)

vekan
0

Nu var den ju jätteliten… Skrikandes hjälp, får försöka lösa det någon annan dag. Generad hinner inte mer iFokus ikväll… Tog bort den så länge, jag kom att jag döpt den till svaret egentligen… Skrattande hihi… klumpiga jag… om ni vill kan ni skapa en bild så länge och fortsätta köra så kanske jag kan skapa någon någon annan gång… kommer inte kunna logga in på några dagar…