Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: bilder-berättelser
Läst 865 ggr
Miss_Kitten
0

Titta på vårt nya hus!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Titta vilket fint hus matte har köpt åt oss idagGladNågon som vill visa oss hur ni bor? Hur era hus ser ut?

Nospussar från busgrabbarna Duracell och ?(inget namn än)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0e906125-635b-4967-a231-4df8252b2890&Filename=ett frukthus!.JPG)

[Katteeen]
0

Fint! =) Men är det i plast? För isånafall måste jag nog förstöra din glädje. Gerbiler ska inte ha plast, det kan vara skadligt för dem..

Miss_Kitten
0

#1 hihi jag vet, köte plaströr till mina förra gerbiler jag hade för många år sedan…men nu vet jag bättre.  Det här huset är av porslinGlad

Miss_Kitten
0

eller keramik? eller jag vet inte, men nåt sånt material iallafall:)

[Katteeen]
0

#3: Hehe, okej. Men det är ju bättre att kolla än att inte kolla, för djurens skull ;)   Det var fint iallafall :)

[Katteeen]
0

Förresten, vad ska det föreställa? En squash eller nåt? =)

[Tassy]
0

såna där pumpahus är i keramik ;) mycket sött

Motalavikens
0

Jättefint =)

Miss_Kitten
0

Ja där fick vi svaret, nån sorts pumpa:) Visste inte vad det var för frukt/grönsak om jag ska vara ärlig, tyckte bara den var så fin och fiffig:) Fast mina verkar inte riktigt fatta vinken, först var det spännande att boa i "pumpan" men nu har de gjort en koja i spånet under den istället háha

Solaika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Så gör mina tokar oxå :D Fast nu köpte jag något som kallades för dekorationskulor.. typ.. Där inne har de boat fint o sussar sött :) Bifogar en bild på Lina o bebbarnas hem så ser ni kulan

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

vekan
0

Mina gerbiler har tre olika hus.

En kokosnöt, ett svamphus i keramik, och ett keramikhus bredvid huset finns en katus som det står café på. Bilder kommer när jag fotograferat dem.

Solaika
0

#10 Då har jag släktingen till ditt ena hus. Jag har en grej som det står Restaurang på :D Tittade på den där cafégrejen.. men jag fattade inte vad man skulle ha flaskan i kaktusen till ^^

Does it become a walk?

/Ida

Fairytail
0

#0 Så gulligt hus!

Miss_Kitten
0

#9 åh så mycke kul dom har i sitt akvarium! Alltid roligt att se hur andra har det, få lite inspiration. 

#10 Nu blev jag nyfiken. Vill se bilder snart:)

Zomby
0

Jag tycker att husen skall vara av trä..

Solaika
0

#13 Ja, det finns de som påstår att jag skämmer bort mina pälsklingar ^^

#14 Husen måste absolut inte vara av trä! Visst uppskattar gerbilerna det förmodligen men det är absolut inget måste!

Does it become a walk?

/Ida

Zomby
0

Jag sa "jag tycker" =P

vekan
0

#11 Hihi… jag vet inte heller. Tänkte att det kanske fick kaktusen att stå stadigare, men jag vet inte. ;)

#14 Dem har en sak i trä, det är en stock grejj med gångar. :) Dem gillar att vara på den och spana, och ibland kryper dem igenom gångarna. På den har jag matskålen också. Och ibland får dem grenar ifrån våra äppelträd.

Sedan glömde jag att dem har en glasburk också om det räknas som hus. :P