Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 824 ggr
fridelfina
0

Marshmallow är sjuk :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte skrivit på länge här men nu behöver vi allas tummar och tassar till Marshmallow som vi hittade alldeles utslagen i akvariet nu ikväll!

Han andas och viftar lite med morrhåren men för övrigt är han slö och slapp. Han har haft lite svårt att öppna ena ögat i ett par dagar, men det har gått bra när man tvättat rent med en blöt bomullstuss. Men när vi skulle ge gerbisarna mat nu ikväll så kom han inte fram och Celine lyfte på grottan för att kolla var han var så låg han med huvudet ner i spånet och såg död ut. När vi tog fram honom ser vi att han andas och rör lite på huvudet, men kroppen är slapp.

Nu droppar vi lite vatten då och då i mungipan så han får dricka och han ligger på min mans mage för att få värme. Vi har också en värmeflaska som han ligger på emellanåt, den kan ge lite mer värme för han är så kall. Håll alla tummar och tassar för vår lilla sjukling…

På bilden är det han till höger, den ljusa. Den andre är farbror Dixie.

Solaika
0

Lilla tussen då! Håller tummarna hårt!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

fridelfina
0

Tack men maken kom just med honom och nu sover han för gott..

gråter floder just nu med liten i min famn

fridelfina
0

Och sonen är på djurläger just nu, han åkte idag…

Hur ska man säga sånt här?

Solaika
0

Näee.. va tråkigt! Sov gott lilla godisbiten! <3

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Finns nog inget bra sätt att säga det till ett barn. Ska han vara borta länge?

Does it become a walk?

/Ida

fridelfina
0

Tack Solaika!

Sitter här med honom i handen, vilande mot mitt hjärta

fridelfina
0

Nja han är borta till torsdag, vi funderar på att inte säga det föränns vi hämtar hem honom… vad tror du?

[Tassy]
0

usha, lilla söta gryn, vila i frid och gräv lugnt i molnen lilla vackra

fridelfina
0

Tack Tassy!

Chimney
0

hur gammal var han?

säg att han är på andra sidan regnbågen och leker med min pucko. :)

Solaika
0

Jag tror nog att det är bäst att vänta tills sonen kommer hem. Annars kommer det bli en lång vecka för honom.

Fina lilla gryn!

Does it become a walk?

/Ida

Geishas
0

Min son är 6 år inte så gammal men när hans hamster dog här i värmeslag så satte vi oss ner och sa att hans hamster är i himlen. Han blev ju jätteledsen men han tyckte att det var bra att Race (som hon hette) var i himlen för så kunde hon se honom.

Det är jättesvårt med barn och döden men det bästa är att säga som det är. Jag skulle också vänta tills han kommer hem det gjorde vi med min son som var hos sin pappa när hans hamster dog.

irish
0

marshmellow han bara bli 1år

älskar dig marshmellow

Zaphix
0

Det finns en bra bok för barn som handlar om döden. Riktigt pedagogisk. Handlar om en hamster som dör, mitt minne står till just nu, men den heter något med "Adjö herr någonting". Kan vara en bra idé.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

isafisa
0

vila i frid lill-killen.     Hoppas han får det bra på andra sidan regnbågen :)

Katter3
0

Åh vad tråkigt! :( Vila i frid!

Min ena katt dog den 9 juni. Jag var i skolan, och mamma hämtade mig med bilen. Så när vi kört in på vår gårdsplan sa hon; Jag har något tråkigt att berätta. Kisse lever inte längre.

Jag blev så himla ledsen… Grät i flera timmar. Först var jag arg för att jag inte fått reda på det när jag satte mig i bilen, men sedan tacksam för att mamma väntade med att berätta tills vi var hemma. För jag ville bara vara i fred då, och bara tanken på att sitta i bilen tjugo minuter och inte kunna gå någonstans kändes inte ett dugg bra.

Tycker att du ska vänta med att berätta det för din son tills han kommit hem, annars kommer den som sagt bli en lång vecka för honom.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

fridelfina
0

Tack allihop!

Zaphix, Adjö Herr Muffin är det väl som boken heter? Ska gå till biblioteket och låna den, tack för tipset! Det är alltid bra att ha sånt när man skall prata om svåra saker. Jag kommer ju ihåg hur ledsen han blev när Emmajo berättade att den gerbil (Rufuzz) vi först skulle köpa hade dött som liten bebis. Han grät jättemycket och då hade vi inte ens haft Rufuzz hemma.

Och ni andra, jag ska vänta tills vi hämtat hem sonen, för jag vill inte förstöra hans lägervistelse, och så vill jag ju kunna vara närvarande och stötta honom i sorgen. Sen är det ju alltid lättare att vara ledsen hemma, så kan Dixie och Popcorn också trösta honom.

Som Geisha skrev så kommer barnens farmor Ulla få leka och kela med Marshmallow nu ovan rengbågen. Hon som brukar sitta på molnen och vara stolt över sina barnbarn.

Irish är min dotter, det var hon som svarade på frågan om hur gammal han blev, ett år och drygt en månad bara.

Nu sitter jag och ska göra ett minneskort, men jag är så dålig på att få det bra…nån som är duktig på bildprogram och vill hjälpa till? Jag har flera bilder som jag vill få in i en ram som är 10x15 cm. Kanske någon text också?

Solaika
0

Önskar jag kunde hjälpa dig med bilden! Men jag är verkligen inte bra på bildbehandling. Hoppas nån vill hjälpa dig!

Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

Men uscha då, stackars lilla Marshmallow :(  Vila i frid!

fridelfina
0

Tack Katten_

Zaphix
0

#17 Exakt, Herr Muffin var det ja. Jättebra att ha böcker som hjälp, så man kan få tips ifrån utomstående om hur man ska förlara det så barn förstår.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

vekan
0

Vad tråkigt Gråter, hoppas han får det bra i gerbilhimlen. Glad

Katter3
0

#17 Om du vill kan jag försöka göra ett kollage.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se