Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 2368 ggr
Eriiica
0

Hemmagjord blandning :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag gjort en egen blandning till gerbilerna :) Jag la i :

• Havre o havregryn
  • Vetekross
  • Rågkross
  • Vetegroddar
  • Linfrön
  • Sesamfrön
  • Solrosfrön
  • Russin
  • Torkade morötter
  • Pressade ärtor ( köpt i djuraffär)
  • Linser
  • Boveteflingor

Det var nog allt! :) Vad tycker ni? Är det en bra blandning eller fattas det nånting, ska jag ta bort nånting?

EmmaG
0

Jättebra att du blandar eget!
Men jag tycker du ska ta bort linfröna (eftersom de innehåller blåsyra - samma ämne som avokadokärnan & skalet, vilket man inte heller ska ge djur)
Och ha i väldigt lite linser..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Eriiica
0

Okeej, det visste inte jag men det ska jag göra :P

Denna kommentar har tagits bort.
Solaika
0

Jag har i osötade majsflingor, bönplättar, puffat ris, dinkelflingor, hel havre, torkad banan (från djuraffär, inte extra sötad).. tror det är allt.. förutom en del av det du har oxå då..:)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Äsch.. dumma dator, det va inte meningen att skicka dubbelt.

Does it become a walk?

/Ida

sasha-
0

Vaddå dubbelt?Flört

Solaika
0

haha, toka ;P

Does it become a walk?

/Ida

vekan
0

Den ser bra ut tycker jag. Jag blandar också eget. Fast jag skulle ta bort solrosfröna och ge som godis i handen istället, men annars funkar det att ha i blandningen också, man får göra som man vill :)

Eriiica
0

#8 Mmm, men mina gerbiler är så smala så jag ger dom ganska mycket gott ;) Mandel får dom i handen i stället ^^

vekan
0

#9 Ok, mandel är ju en favorit bland mina två också :) Fast deras favoritgodis är faktiskt cashewnötter ;)

[Katteeen]
0

Jag har blandat en liten godismix åt mina grabbar, som de får ibland. Den innehåller solrosfrön, russin och mandelspån. Det är inte alltid som de äter den men ofta går det ner ganska fint :)

Eriiica
0

#11 Gott :)

[Katteeen]
0

#12: =P Det är ju inget speciellt direkt, men ibland slinker det ner rätt fint som sagt ^^  Men en sak som är gott, det är bananchips! =) Jag var jättenära att smaka från grabbarnas foderblandning en gång, men kom på att det kan följa med ohyra med fodret ibland, och det ville jag inte äta =P

Eriiica
0

#13 Hehe, ja dom ser ju goda ut ;P

[Katteeen]
0

#14: De ÄR goda =P Bananchips som är för människor (det är ju samma sak, bara att de som är till djuren är i fodret =P) finns ju också att köpa som sånt här "tropiskt godis" =)