Förkyld.. =/
Jag är just nu helt väldigt igen-förkyld. Och det tär på mig att inte kunna ta upp grabbarna och mysa med dem.. =(
Jag undrar, är det väldigt lätt att de bli smittade av mig? För vi delar rum nämligen, och akvariet är rätt så tungt så om det inte behövs flyttar jag inte på dem. Men däremot om det är en stor chans att de smittas så får jag bubba ut akvariet till nåt annat rum. Så, hur ligger det till egentligen?

Jag har alltid haft gerbiler bredvid sängen och jag har varit sjuk. Dock så visste jag inte om att dom kunde bli smittade då. Men ingen blev sjuk iaf (4 stycken). Så jag tror inte att det är någon fara, sålänge du inte tar upp dom och gosar för mycket.

tvätta händerna jättenoga så kan du ha händerna hos dem. Men ta inte upp dem. O att det står vid sängen gör inget. Du ligger väl inte o hostar o nyser ner i akvariet heller ^^
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Tack för svaren! =)
#2: Hihi, nej det gör jag inte ^^ Men jag tänkte att om förkylningar kanske smittas via luften.. Visste inte riktigt hur det låg till. Men nu vet jag! =) Tack!

Förkylningsvirus är droppsmitta. Men droppar kan vara väldigt små. Du får absolut inte nysa, hosta eller snora ner i akvariet ;) Annars går det bra med händerna så länge du håller noooga hygien o inte sätter tillbaka händerna om du kliat dig i näsan utan att tvätta dig igen :) Hoppas du kryar på dig snabbt :)
Does it become a walk?
/Ida
#4: Haha, nej jag försöker hålla mig ifrån dem så mycket som möjligt :) Allt jag har gjort idag är att byta sand åt dem, byta mat, byta vattnet. Sånadär vanliga saker som man måste göra i vilket fall. Men jag har inget minne av att jag hostade eller nös på dem iallafall ^^ Inte snorade heller för den delen ;)
Ungefär när kan jag börja gosa med dem igen då?

När du inte är förkyld längre :P Är du lite eftersnorig så är det väl ingen större fara. Du kan ju låta bli att stoppa dem i ansiktet på dig o se till att tvätta händerna innan bara.
Does it become a walk?
/Ida
Haha, okej ^^ Jag känner mig bättre men jag tror jag väntar nån dag till, för säkerhets skull liksom..

Det låter klokt :)
Does it become a walk?
/Ida
Ja, vilken tur att man är klok ibland då ;)

hahah.. eller hur.. ibland tittar det in nån liten smart tanke ;P
Does it become a walk?
/Ida