bur i bur..som delad bur??
efter mitt egnabyggda delade bur av ett avkavium funderade inte så bra..det dåliga var att det var för litet och att det blev väldigt kvavt. jag var tvungen avbryta det hela, men nu funderar jag om det skulle kunna gå om jag köper en gallerbur och lägger i det större akvariet. Kan det fungera lika bra eller måste det licksom vara delat av en bur? hoppas ni förstår vad jag menar.

Det kanske kan vara stressande för gerbilen som är i gallerburen, den kan inte lägga sig i hörnet av sin bur och så sova då, för då kan den ju blir biten. Det är inte ofta man ser att gerbielrna sover någon annanstans än i hörnen heller.
#1 det är sant som du säger att det troligen är väldigt stressande för gerbilen i gallerburen, men måste bar inflika att jag inte har en enda hörnsovare :P

Äh då har du konstiga gerbiler

a men om man har hus då? det har jag till alla mina
#3 haha, de vet du väl? :P kolla bara på Iskall
#4 att ha hus i en ihopsättningsbur är inte bra, ungen kommer bara att ligga och trycka då, dvs så bekantar sig gerbilerna inte med varandra
tänk även på att inte ha hus i början när de är nyihopsatta, ifall de börjar bråka och du då inte kan komma åt dem. Kokosnötter är katastrof i detta sammanhang